• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 16618 Helguld 1989

Hittat en Rolex 16618, som rubrik lyder, på Chrono24. Den säljs utan kartong och utan cert. Hur ska man tänka kring detta? Den ligger ute för 120.000, men är det rimligt för en klocka utan karton och cert?

Tack på förhand!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det påverkar ju andrahandsvärdet, främst är det ju samlare och flippare som bryr sig mest. Själv bryr jag mig inte nämnvärt, men vet att många här aldrig skulle köpa en utan box och cert. Är det en klocka som du ska köpa, bruka och behålla så är det bara att köra :)
 
Jag har fått ett erbjudande av en vän att köpa hans box och sedan kan jag ju fixa ett värderingsintyg. Skulle det väga upp för en samlare och jämna ut sig tro?
 
Det påverkar ju andrahandsvärdet, främst är det ju samlare och flippare som bryr sig mest. Själv bryr jag mig inte nämnvärt, men vet att många här aldrig skulle köpa en utan box och cert. Är det en klocka som du ska köpa, bruka och behålla så är det bara att köra :)

Jag har fått ett erbjudande av en vän att köpa hans box och sedan kan jag ju fixa ett värderingsintyg. Skulle det väga upp för en samlare och jämna ut sig tro?
 
Topp