Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex 16618 Helguld 1989

Diskussion i 'Diskussion' startad av daniel forssell, 9 juni 2015.

1. daniel forssell
    Trådstartare

daniel forssell Torpare

Hittat en Rolex 16618, som rubrik lyder, på Chrono24. Den säljs utan kartong och utan cert. Hur ska man tänka kring detta? Den ligger ute för 120.000, men är det rimligt för en klocka utan karton och cert?

Tack på förhand!

2. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Det påverkar ju andrahandsvärdet, främst är det ju samlare och flippare som bryr sig mest. Själv bryr jag mig inte nämnvärt, men vet att många här aldrig skulle köpa en utan box och cert. Är det en klocka som du ska köpa, bruka och behålla så är det bara att köra :)

daniel forssell gillar detta.
  3. daniel forssell
    Trådstartare

daniel forssell Torpare

Jag har fått ett erbjudande av en vän att köpa hans box och sedan kan jag ju fixa ett värderingsintyg. Skulle det väga upp för en samlare och jämna ut sig tro?

4. daniel forssell
    Trådstartare

daniel forssell Torpare

Jag har fått ett erbjudande av en vän att köpa hans box och sedan kan jag ju fixa ett värderingsintyg. Skulle det väga upp för en samlare och jämna ut sig tro?

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Nej.

Spencer gillar detta.
  6. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten

En Rolexbox är inte bara en rolexbox. Referensnummer på box ska stämma överens med årsmodell och referensen på klockan.

7. Omen

Omen Goldmember

Ako, hook, k0ltrasten och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield