Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Rolex 16713 Rootbeer! Unikt tillfälle!

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Uffe, 1 augusti 2016.

1. Uffe
    Trådstartare

Uffe Biskop

Säljer nu denna magiska GMT Master II Rootbeer från 89-90. Köpt av mig 2015. Ingen dokumenterad servicehistorik. Men enligt förra ägaren skall en service ha ägt rum för några år sedan, vilket kan stämma bra, med tanke på att Peter på Rob. i slutet av maj 2015 intygade att verket är i fint skick, detta finns dokumenterat. I samband med att klockan var uppe hos Rob. Engström gjordes också ett byte av tavla, vridning och packning. Kvitto på 8600:- finns. Dokumentation kommer givetvis med klockan. Det som jag tycker gör denna klocka så speciell är just att det nyligen gjordes ett byte av tavla, ring och visare. Det betyder att det finns två möjliga utföranden; rootbeer och den lite mer diskreta svarta varianten. Medföljer gör också ytterligare en rootbeer-ring. Båda uppsättningar av tavlor, visare och ringar är i toppskick. I övrigt är klockan i sin helhet i strålande skick för sin ålder. Bruksspår finns på länk, inte oväntat främst på guldet, men inget, som enligt min bedömning, inte går att polera bort. Inga boxar. Klockan kommer i en helt ok no-name box. Jag gör helst affär i Göteborg f2f (då ingen retur). Kan eventuellt lite motvilligt tänka mig att skicka klockan (då retur enligt överenskommelse). Pris: 54k

Senast ändrad: 2 augusti 2016
    Sizar, Pagge, Olaola och 27 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps