• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 1675 GMT Mark1 1969 Pepsi - Prisbump :)

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Suget efter nytt är stort och tänkte undersöka intresset för min GMT Master 1675 (med reservation för att jag ändrar mig och behåller den)

Klockan är tillverkad 1969 (2,9m serie) och är en Mark 1 med fade'ad pepsi-vridring och köpt av mig från HQ Milton

Servicehistorik är okänd, men värt att nämna är att det är en liten chipning på timvisaren (se bilder). Jacek på HQ Milton har varit inne på Rolex med den och sett till att det är lite lack på baksidan av visaren, så all lysmassa ska sitta kvar ordentligt.

Datumskivan är original och är av typen "open 6 & open 9". Länken är en vikt oyster av typen 7836 med 280 enlinks. Originalcert (doubble punched) medföljer

Pris: 43 000 kr


Nedan är Jaceks beskrivning av samt bilder klockan:

(http://www.hqmilton.com/watches/rolex_gmt_1675_mark_1_with_double_punched_papers1)

Case: Excellent case with nicely faded bezel insert.

Dial : Excellent Mark1 matte dial with Tritium hands with the lume chipping off on the hour hand and cracked on the min hand. Original silver date disk with open 6's and 9's

Bracelet: Excellent 7836 bracelet with 280 end links with 12 links with some very light stretch from wear stamped 4 .71

Accessories: The papers and booklet have had some water damage. The booklet is stamped and punched in 1972 but most of the pages are stuck together. The guarantee paper is also punched and is in much better shape. The watch includes a calendar from 1972, translation booklet, and paper holder with 1675 sticker
 
Senast ändrad:
Topp