• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1675 mk2

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter att @vaniljglass och @easy rider visat sina nyköp (varav glassens 1680 kom från mig) så tänkte jag passa på att presentera en ganska trevlig nykomling.

Enligt utsago från första ägaren, använd väldigt sällan då det fanns en hel del DNA mellan luggarna från första ägaren (som numera inte sitter kvar)

En Rolex GMT-Master 1675 från 1972, på senare 78360-länk. Ägaren köpte denna 1976, så den har nog legat o värmt hylla några år. Dessvärre hittades inte box och papper, som dock enligt utsago ska finnas någonstans i ägorna hos den grekiske herren.

Det roliga är att klockan verkar vara orörd, då man kan se originalborstning kvar på ovansida av boett, kraftiga bevels och originalborstning kvar på länk.

Well, vi kör lite bilder.

IMG_0530.jpg

Här på fel länk och skumma bandstift (från 1665 då skruvarna på 78360 nog aldrig skruvats på, de satt ganska hårt)
IMG_0574.jpg
IMG_0573.jpg
IMG_0572.jpg
IMG_0582.jpg
IMG_0616.jpg

IMG_0548.jpg

Här tillsammans med 1665 och numera glassenägda 1680 (Ja, jag ska byta lumeplupp på 1665)
 
Topp