• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1675 Oman

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Knallade förbi den här i finklockbutiken i Puerto Banus. Någon som är sugen? Biträdet som sålde den kunde inte refnumret. Box o papper saknades. 32000 eur begärt. Sanslöst :)

null_zps6193b21e.jpg


Hör av er om jag ska klippa den :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Såg den också har jag för mig när jag var där i början på juni, då hade de också en 62xx Dayton a i YG på läderstrap..inget pris..men riktigt smuffrig!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, sedär. Expediten som bröt smaskigt på ryska hade således ingen aning om vad hon sålde.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Helblåa inlägg brukar ju studsa för ca $4K....om man får tag på dem.....ägarna brukar inte släppa dem lättvindigt....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Värdet på klockan påverkas kraftigt av om den är verifierad av Rolex som korrekt. Är tavla korrekt men inte korrekt för klockan så är det halva priset. Hursom var priset på tok förhögt. Guld går där någonstans om korrekta och verifierade.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Värdet på klockan påverkas kraftigt av om den är verifierad av Rolex som korrekt. Är tavla korrekt men inte korrekt för klockan så är det halva priset. Hursom var priset på tok förhögt. Guld går där någonstans om korrekta och verifierade.
Sliten utan box o papper kommer den nog inte direkt springa iväg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kan tilläggas att hon sa att den var ca 15år gammal :)
 

par

Patek
2-Faktor
Handlar väl om förekomsten, proveniens, militäranknytning och unikare (snyggt?) utseende...

Jag vågar påstå att även om loggan inte är så värst snygg så är syriska loggan väldigt mycket mer ovanlig. UEA loggan(från tid tråd) är också ovanlig, mer ovanlig än tex oman loggan om man tittar rent generellt. Sen skiljer givetvis det mellan olika modeller med olika historia osv för att bdömma värde.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag vågar påstå att även om loggan inte är så värst snygg så är syriska loggan väldigt mycket mer ovanlig. UEA loggan(från tid tråd) är också ovanlig, mer ovanlig än tex oman loggan om man tittar rent generellt. Sen skiljer givetvis det mellan olika modeller med olika historia osv för att bdömma värde.
Tack för svaret! Så en 1675 med UEA är inte värd mer än runt 150k medan den på vrm är hyfsat rimligt i pris?
 

poormans

Rolex
sorry de där är knepiga, finns tydligen inte så många riktig i omlopp

senaste jag tittade på var en i rootbeer i helguld som gick på antiqourum för typ 30k usd 2013

men var osäker på den tavlan även fast den låg där

cheers
christian
 
Topp