• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1680 hjälp

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vill bara informera om händelserna runt Rolex 1680
Poormans har tagit sitt ansvar och tagit tillbaka klockan och Jag, Poormans och Vaniljglass har hjälpts åt för att fixa situationen
Tack för all hjälp och skönt att det löst sig

Härligt! KS andan när den är som bäst :)

Hoppas också denna tråd bidrar till att alla blir mer kritiska och försiktiga vid handel av vintage.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mycket bra agerande av alla parter här! Det är ju tyvärr inte bara experter som gör sin hemläxa, skojare är rätt bra på
att plugga dom också!:(
 

Vesper

Rolex
Vilken soppa, skönt att folk drog sitt strå till stacken och löst problemet :) Ännu en gång så visar det vilket härligt forum KS är :) PS. Jag vågar nog aldrig köpa en vintage Rolex Ds. ;)
 

Sjobedan

Rolex
Vilken anda det finns på KS! Nästan lite familjärt. Hoppas att den här fina atmosfären håller.

I takt med att forumet växer så finns ju risken att skojare och banditer hittar hit. "Knock on Wood".
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Svårt med Rolex Vintage klockor bara avstå om man inte är duktig @vaniljglass

Nu ska vi verkligen inte överdriva hur svårt det är med vintage Rolex. Men som med allting annat gäller det att lägga ner tid, läsa på, och lära sig så mycket man kan om man vill bli bra på något.

Som i alla branscher där det figurerar, mycket, pengar finns det alltid fula fiskar som inte spelar rent. Håll dig till kända kanaler, kolla på många klockor, och be om råd av människor du litar på om du känner dig osäker. Typ svårare än så är det inte.

Edit: @vaniljglass - verkar vara en grej att pinga dig nu för tiden så jag hänger på.
 
Topp