• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1680 "röd"

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Då har man trampat in ordentligt i vintage-träsket och varför då inte med besked.
Här kommer en Rolex 1680 röd med ett serienr som daterar uret till c:a 1971 med cert, ytter och innerboxar samt ankare och ett extra insert.
Caliber 1570 och ref på länken samt ändlänkar är 9315 resp 380.
För sitt 43 åriga liv tycker jag att tavla och visare har fått en härligt gulnad patina
och visst är där lite rassel i länken men det får man ta.
Jag är osäker på tavlan men förra ägaren säger Mark IV men det kanske experterna kan svara på?
Här kommer lite bilder på nyförvärvet och jag vill passa på att tacka vincent76 för ett trevligt möte och en fint genomförd affär, kul att träffas:)

Lite bilder, håll tillgodo.
20140627_113647_8_bestshot.jpg


20140627_113812_5_bestshot.jpg


20140627_114009_2_bestshot.jpg


20140627_114549_5_bestshot.jpg


20140627_115942_6_bestshot.jpg


20140627_120346_8_bestshot.jpg


20140627_120528_4_bestshot.jpg


20140627_120627_3_bestshot.jpg


20140627_121209_2_bestshot.jpg


20140627_121509_4_bestshot.jpg


20140627_121831_5_bestshot.jpg


20140627_122521_7_bestshot.jpg

Tack för titten och en trevlig helg!
 

Ryttaren

Rolex
Lite bättre bilder än på säljesannonsen ;) mycket mysig! Aldrig sett ytterboxen förr, är det original? (Har ingen koll på dessa tillbehör som du märker)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Läckert Omen! Kul att du åter kliver in i vintageträsket! Klockan ser fantastisk ut!
Kul med alla prylarna till!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis mannen! Snyggt steg ned i vintageträsket!

Det borde vara en mark V-tavla föresten. Kolla "svängen" på S i Submariner, det stämmer bättre överens med mark V samtidigt som jag tycker att sexorna är mer slutna än på en IV. Tycker inte heller att sexorna är lika runda. Och så är "m" efter 200 lite tunnare på V som jag tycker liknar din. :)

Jämförde dessa bilder

Skärmavbild 2014-06-27 kl. 14.23.47.png


Med din:
Skärmavbild 2014-06-27 kl. 14.24.09.png
 

Brogren

Cartier
Grattis mannen! Snyggt steg ned i vintageträsket!

Det borde vara en mark V-tavla föresten. Kolla "svängen" på S i Submariner, det stämmer bättre överens med mark V samtidigt som jag tycker att sexorna är mer slutna än på en IV. Tycker inte heller att sexorna är lika runda. Och så är "m" efter 200 lite tunnare på V som jag tycker liknar din. :)


Jag håller med dig om att det är en Mark V men jag tycker sexorna är mer slutna på V än IV.
Dessutom är F:et i Feet mer rundat på V än IV.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Är det okej att sälja en sån här klocka utan att skriva i annonsen att tavlan är flagnad?
Jag är väldigt tacksam för att du påtalade detta, fick ett mycket bra pris på klockan men inte så pass bra att det överväger den skada du påtalat.
Säljaren backade affären omgående utan diskussion, jag tycker det är trist för jag kände verkligen för klockan:( men ett stort tack till er som pm:at mig och speciellt tack till dig vaniljglass.
 

Brogren

Cartier
Jag är väldigt tacksam för att du påtalade detta, fick ett mycket bra pris på klockan men inte så pass bra att det överväger den skadan du påtalat.
Säljaren backade affären omgående utan diskussion, jag tycker det är trist för jag kände verkligen för klockan:( men ett stort tack er som pm:at mig och speciellt till dig vaniljglass.


Tråkigt men rätt.
 

calzone

Vacheron
Härligt omen! Kul att du gett dig in i vintage-träsket :) Nu e de no-going back! Välkommen och stort grattis :D
 

vincent76

Omega
Vet att det kanske låter dumt men har själv inte reflekterat på dessa skador som finns på tavlan.
Känner nu mig själv grundlurad av den som sålde klockan till mig:banghead:

Har tagit tillbaka klockan utan diskussion och betalt tillbaka köpeskillingen till Omen.
 

Ryttaren

Rolex
Ja det är fan inte lätt att göra rätt som novis i vintageträsket...Tur att det finns så många på det här forumet med koll som dessutom hjälper till när det behövs! Kudos till alla er...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den här tråden gjorde mig:

- glad: grym, grym, grym klocka (en dröm för en dödlig och ett mycket trevligt avbrott i Goldmembers DD-galenskap)

- ledsen: över händelseutvecklingen

- glad igen: KS-medlemmarnas hantering av uppkommen situation och vänligheten och ödmjukheten hos säljaren, att vi är rädd om förtroendet att umgås och handla av varandra här på forumet gör KS till vad det är. Stort!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tänkte skriva grattis, sen läste jag lite mer.

Hur anser ni proffs att boettslipningen är? Vill inte strö salt i någons sår, men bandhornen upplevs som ganska rundade tycker jag. Kanske inte var så tydliga bevels på den årsmodellen?
 
Topp