Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex 18038 - inget "Original Rolex Design???" Fejk?

Diskussion i 'Diskussion' startad av jÄger, 3 oktober 2016.

1. jÄger
    Trådstartare

jÄger Bonde

Hej,
    Har en 18038 där det bara står 18038 kl 12 och serienumret 666XXXX kl 6.
    Min fråga är om det inte faktiskt alltid har stått Original Rolex Design ovanför reffen?

Mvh,
    S

2. jÄger
    Trådstartare

jÄger Bonde

Hittade svaret på min egna fråga...

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Och svaret är?

4. Finne

Finne Bonde

Vad hittade du för svar?
    Jag köpte en DayDate i våras från en engelsk handlare å det va samma sak med den, lämnade tillbaks den då jag hörde att boetten kunde vara fejk.

5. jÄger
    Trådstartare

jÄger Bonde

Nu blev jag osäker, hittade ett svar som jag inte litar på.
    Har sett bilder på både "cleant " 18038 och på Original Rolex Design 18038 med liknande serienummer.
    Någon insatt, verkar helt sjukt om man skulle fejka en hel guldboett.

6. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Nja har hört om många fejk-daydates i guld, inte guldpläterat... Tänk på den tiden inte guld kostade lika mycket som idag... Typ en fjärdedel... Var ju inte sååå länge sen 18k kostade 100kr/gram

7. poormans

poormans Präst

Klart det fejkas boetter och särskilt helguld men under en period så hade de inte ingen märkningen och jag har för mig att det är på klockor med just 6 milj serie nr

Finne, JensBP och jÄger gillar detta.
  8. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Jag tror det är lugnt. Har sett det för många gånger och från för seriösa källor för att tro de alla skulle ha fejkade guld-boetter. Ta den till Rob eller någon för värderings/äkthetsintyg vettja.

Mårtenssons ur Brookfield