• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 5513 meters first -67

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Velat hit och dit men nu är den ute igen.

Säljer alltså min mysiga 5513 från -67.

Kan även tänka mig delbyten. Har ingen klockren plan så hit me.

Meters first-tavla i fint skick med bra patina.

Boett som polerats men fortfarande är en tjockis. Poleringen har skett för många år sen och klockan har sen dess fått en skönt sliten och bra brukspatina.
Summa summarum: Fin och fet boett men en klocka du vågar använda.

Insertet är ett gammalt fint fat font med ruskigt fet font. Bättre än så blir det inte imho. Dessa insert börjar bli groteskt dyra nu och jag har sett priser på över 20k. Lite skav runtomkring men inget som stör utan bara snyggt, ärligt slitet.
Pärlan är, som så vanligt är, utbytt till en luminovapärla.

Plexit är karakteristiskt repigt vilket du lätt löser med lite tandkräm.

Visarna är relumade och färgade för att matcha index. Har inte brytt mig om att sourca nya visare då utseendet på intet vis stör. Vill man hitta visare går det såklart. Viss sedvanlig korrosion på timvisaren.

Klockan har kvar sin twinlockkrona, vilket är mycket ovanligt då dessa oftast bytts till triplock sedan dessa togs i bruk -72. I samband med service tillsågs även att kronan var tät. En smärre bedrift av urmakaren.

Kommer på en vikt 9315-länk med 10 länkbitar.


M a o en, i alla väsentliga delar, original-5513 med rätt utseende för såväl samlande som vardagligt bruk.
En ärlig klocka som inte låtsas vara nåt den inte är, kan man väl säga. :)

Kommer med papper på service som gjordes 2014 hos urmakare Per Hamrin innan han började på Nymans.
Garanti på servicen till augusti -17.

Pris 94k

Ingen retur.
Ser jag den igen efter att ha sålt den en gång kommer den aldrig få lämna mig igen.


Fler bilder kan skickas.

IMG_6461.JPG
IMG_2069.JPG
IMG_4604.JPG
IMG_4607.JPG
IMG_4608.JPG
IMG_1805.JPG
IMG_0612.JPG
 
Senast ändrad:
Topp