• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6202 TOG

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hej!
Skulle ni kunna hjälpa mig med denna?
http://www.chrono24.se/rolex/turn-o...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Kan alldeles för lite om modellen men tycker den är häftig som F-N!
Är priset skäligt?
Ser någorlunda korrekt ut?
Tacksam för all hjälp jag kan få! :)
Mvh
Deddas
Kan inte heller modellen, men att inte göra sin läxa själv och lita på andra kan bli dyrt.
Ursäkta om jag låter dryg, inte menat så. Har själv åkt på några nitar och har bara mig själv att skylla.
Lycka till :)
 

deddas

Rolex
Kan inte heller modellen, men att inte göra sin läxa själv och lita på andra kan bli dyrt.
Ursäkta om jag låter dryg, inte menat så. Har själv åkt på några nitar och har bara mig själv att skylla.
Lycka till :)
Det gör du absolut inte!
Tänkte bara kolla om någon var mer inläst...
Den känns bra men är dålig på bezelen och jag gillar visarna något enormt!
 

deddas

Rolex
Till att börja med till handlaren så du får vettiga bilder. Omöjligt att avgöra skick så där.
Jaha du menar så!
Nu är jag med på tåget :)
Jag mailade handlaren igår men inget svar än så länge...
Väldigt tacksam för din hjälp!
Förlåt om frågorna är dumma/konstiga!
 

DrKlocka

Audemars
Nu kan jag i stort sett ingenting om modellen, men jag personligen skulle dra mig lite för den där om jag inte hade mer att gå på. De där bilderna som Per sade är väldigt dåliga och kan dölja sjukt många defekter eller annat osnyggt med klockan. Dessutom, sjukt oseriöst med en ful himmel i bakgrunden? Väldigt lite beskrivet om klockan dessutom. Om den hade varit så bra, och dessutom när den kostar 98', borde man inte lägga ned mer möda på att beskriva den? Känns som att något är skumt med den där, förhasta dig inte.
 

deddas

Rolex
Nu kan jag i stort sett ingenting om modellen, men jag personligen skulle dra mig lite för den där om jag inte hade mer att gå på. De där bilderna som Per sade är väldigt dåliga och kan dölja sjukt många defekter eller annat osnyggt med klockan. Dessutom, sjukt oseriöst med en ful himmel i bakgrunden? Väldigt lite beskrivet om klockan dessutom. Om den hade varit så bra, och dessutom när den kostar 98', borde man inte lägga ned mer möda på att beskriva den? Känns som att något är skumt med den där, förhasta dig inte.
Okey,
Tack för hjälpen! :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hej igen!
Nu har de svarat och på denna "bild" kan man se klockan i 3D...
Vet inte om det hjälper men hoppas det är bättre iaf!
http://www.watchguru.com/WatchGuru/Watch-Details/Rolex/Turn-O-Graph/13173
@Per
Jag har ingen kunskap om modellen, men om jag hade varit spekulant på en klocka för 9000 pund hade jag börjat dra öronen åt mig när säljaren inte ens tillhandahåller vettiga bilder vid förfrågan.
Vidare, se vyn mot sidan med kronan. Jämför avstånd mellan hål för bandstift och framsida av bandhorn. Jag utesluter inte att det beror på den usla bildkvaliteten men jag tycker den ser sönderpolerad ut. Hur det påverkar värdet har jag ingen koll på.
 

deddas

Rolex
Man ser ju inget! Högupplösta bilder är det enda som gäller! Ser ju ut som wg index på tavlan.....vilket det naturligtvis inte är.....men bilden är crap tyvärr...
Jag har ingen kunskap om modellen, men om jag hade varit spekulant på en klocka för 9000 pund hade jag börjat dra öronen åt mig när säljaren inte ens tillhandahåller vettiga bilder vid förfrågan.
Vidare, se vyn mot sidan med kronan. Jämför avstånd mellan hål för bandstift och framsida av bandhorn. Jag utesluter inte att det beror på den usla bildkvaliteten men jag tycker den ser sönderpolerad ut. Hur det påverkar värdet har jag ingen koll på.
Jag gillar modellen starkt och "pencil" är ju helt odödliga men jag får väl bara inse att jag är för sugen på den och det ger mig dåligt omdöme
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Priset skvallrar väl en hel del om skicket då en mint 6202 kostar betydligt mer än 90k. Jag tror den är okej sett till priset men tavlan ser ju väldigt matt och trött ut.
 

deddas

Rolex
Priset skvallrar väl en hel del om skicket då en mint 6202 kostar betydligt mer än 90k. Jag tror den är okej sett till priset men tavlan ser ju väldigt matt och trött ut.
Okey...
Tack så mycket i alla fall! Jag uppskattar din hjälp och att du alltid tar dig tiden att hjälpa!
Detsamma gäller självklart alla andra som försökt hjälpa till i tråden. :)
@Mr_Jonas @aptorsken @Davvan @Highvalley
 
Topp