• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6536

keks

Omega
Hej!

Jag är ny på detta forumet så känner inte till alla regler men skulle vilja vara intresserad av att veta hur ni tycker det bästa sättet är att sälja min fina Rolex 6536. Blocket känns inte seriöst och eftersom jag är ny här på detta forum får jag inte lägga in en annons förrän jag har 20 inlägg! Så börjar med detta tänkte jag. Om det inte får ligga här så ber jag om ursäkt, vill bara komma igång med några inlägg så jag så småningom kan lägga in en annons!

Klockan är i fantastiskt skick och håller god tid. Original urtavla, visare, rivet länk, osv. Ändlänkarna är lite lösa som de ofta är på dessa gamla Rolex, men det är det enda som jag tycker är anmärkningsvärt. Ingen box eller dokumentation tillkommer.



Beklagar kvaliten på fotot taget med iPhone i dåligt inomhusljus:

FullSizeRender-5.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det finns en anledning till att det krävs 20st inlägg. Börja med att delta i forumet så kommer dessa 20st inlägg snabbt och du får enklare att sälja din klocka och göra ett seriöst intryck. Sagt i all välmening. Välkommen hur som helst.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Välkommen keks! Det finns många trådar här på forumet där du säkert kan vara med och bidra och vips så kan du lägga upp en legit annons enligt forumets riktlinjer.
Hyfsad klocka du har där;) Verkar kunna vara nåt för Kaplans kvalitetsauktion i maj? Auktionen i höstas fick ju lite internationell uppmärksamhet och det kanske håller i sig.
 

keks

Omega
Välkommen keks! Det finns många trådar här på forumet där du säkert kan vara med och bidra och vips så kan du lägga upp en legit annons enligt forumets riktlinjer.
Hyfsad klocka du har där;) Verkar kunna vara nåt för Kaplans kvalitetsauktion i maj? Auktionen i höstas fick ju lite internationell uppmärksamhet och det kanske håller i sig.

Hej! Kanske något för Kaplans, men tycker man betalar så mycket till auktionshuset både som säljare och köpare. Tänkte jag provar och ser om det finns något intresse här först! Tack för kommentaren om klockan. Den är kalasfin om man uppskattar vintage Rolex. Jag känner dock att min tid med denna är på väg att ta slut och letar nytt hem åt den.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan du inte skriva ett trevligt inlägg om klockan istället för att bara försöka gå runt reglerna som gäller för Köp&Sälj? Lovar att du snabbt är uppe i 20 poster och på så sätt kan använda forumet as intended? :)

Mer information så som årtal, var du köpt den, om ditt intresse för vintage-rolex etc. Lite ge och ta när du ändå hoppas profitera lite genom reachen på forumet.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Välkommen hit.
Mitt tips är att också precis som många andra påpekar att du skriver lite mer ingående om just din fina 6536. Synd att sälja en så fin klocka tycker jag.
Här kommer en hälsning från kusinen 5508.
abClOn8.jpg
 

keks

Omega
Kan du inte skriva ett trevligt inlägg om klockan istället för att bara försöka gå runt reglerna som gäller för Köp&Sälj? Lovar att du snabbt är uppe i 20 poster och på så sätt kan använda forumet as intended? :)

Mer information så som årtal, var du köpt den, om ditt intresse för vintage-rolex etc. Lite ge och ta när du ändå hoppas profitera lite genom reachen på forumet.

Hej, tackar för feedbacken. Det kanske var ett misstag att göra detta till mitt första inlägg inser jag nu. Menar inte att komma och gå runt några regler. Vad det angår mitt intresse för vintage Rolex så är det ganska smalt, detta var mitt första försök att komma in i det (min första Rolex för den delen) men det fastnade inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Dock är mitt klock intresse ganska stort annars så ska komma på något annat att göra ett inlägg om.
 

keks

Omega
Välkommen hit.
Mitt tips är att också precis som många andra påpekar att du skriver lite mer ingående om just din fina 6536. Synd att sälja en så fin klocka tycker jag.
Här kommer en hälsning från kusinen 5508.
abClOn8.jpg

Vilken fin 5508 du har. Är urtavlan så underbart brun eller är det vinkeln på fotot?

Sitter ändlänkarna lite löst på den? Finns det något man kan göra för att de inte ska sitta lite löst? Har pratat med ett par urmakare som tycker att jag ska låta de vara orörda på min 6536, det stör mig inte speciellt mycket men skulle vara intressant att veta hur andra löser det.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sitter ändlänkarna lite löst på den? Finns det något man kan göra för att de inte ska sitta lite löst? Har pratat med ett par urmakare som tycker att jag ska låta de vara orörda på min 6536, det stör mig inte speciellt mycket men skulle vara intressant att veta hur andra löser det.
Hade Jonas på Rob E att spänna åt mina på min 5508:a. Var inga problem alls. Har du 80 eller 65 på ändbitarna?
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Vilken fin 5508 du har. Är urtavlan så underbart brun eller är det vinkeln på fotot?

Sitter ändlänkarna lite löst på den? Finns det något man kan göra för att de inte ska sitta lite löst? Har pratat med ett par urmakare som tycker att jag ska låta de vara orörda på min 6536, det stör mig inte speciellt mycket men skulle vara intressant att veta hur andra löser det.

Den är brun, ganska rejält :)
Länken sitter bra, en 7206 med ref 80 ändbitar.
Lägg gärna upp lite mer bilder på din 6538 så bjuder jag på en bild till i dagsljus.
16ee2acfdbd1625006f70baa04184a1d.jpg

Tillsammans med lite kompisar
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Får man föreslå att du ändrar ditt första inlägg och tar bort pris osv och istället ändrar inlägget till något lite mer matnyttigt. Du har ju trots allt bara 14st poster kvar nu till en riktig annons :) Tråden lär annars låsas eller tas bort.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Välkommen till forumet!
Hoppas det blir många inlägg framöver och att du delar med dig av ditt klockintresse:)
Det är ju en fantastisk Submariner ref. du sitter på, hur länge har den varit i din ägo och vad var det som fick dig att skaffa den?
 

keks

Omega
Välkommen till forumet!
Hoppas det blir många inlägg framöver och att du delar med dig av ditt klockintresse:)
Det är ju en fantastisk Submariner ref. du sitter på, hur länge har den varit i din ägo och vad var det som fick dig att skaffa den?


Hej och tack för välkomnandet!

Den kom i min ägo ganska impulsivt då jag provade den en gång hos en vintage klockhandlare jag känner och blev helt besatt. Betalde och gick därifrån en liten stund senare. Den har ett starkt magnetiskt drag som gör att man blir fast. Det var ett första steg in i Rolex världen för mig. Dock blir det så ibland att man efter ett tag finner att man inte använder vissa saker så mycket som de förtjänar och känner det kanske är lämpligt att leta efter ett nytt hem. Det är inget som på något vis är bråttom och genom detta forum kanske jag upptäcker att jag känner starkare för den än vad jag inser!
 

keks

Omega
Vi som himlar med ögonen åt fabriksnya Nautilussar, Daytonor, Oaks och annat själalöst blänkande kattguld.......uppskattar med glädje tingestar med rejäl histora, kompromisslös design och battle scars......

Trevlig klocka.....


Hej, tackar så mycket! Jag gillar även fabriksnytt skrot med kompromisslös design, så kan man skapa sin egen historia och battle scars :)
 
Topp