• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6605 på uretvintage

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har väl hänt förr och kommer hända igen, men det känns tråkigt när en "seriös" handlare inte är seriösare i sin objektbeskrivning än detta.

http://www.uretvintage.se/rolex-datejust-pv-70726.html

1250_001_front.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror ni de har kompetensen för att se skillnad? Gissningsvis har de köpt in i tron att det var bra..
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ohhpf... Urtavla 4 av 5?
Förmodlingen har de inte kompetensen att bedöma redials vilket gör deras beskrivningar och betygsättningar än mer märkliga.. invagga opålästa kunder i falsk trygghet..
 

jasko80

Omega
Letar efter en Datejust. Ny på forumet vill jag säga. Hur skall man finna kompetensen för att våga köpa en klocka? Man blir ju orolig för sitt eget omdöme när läser er kompetens.
 

Psykel

Patek
Letar efter en Datejust. Ny på forumet vill jag säga. Hur skall man finna kompetensen för att våga köpa en klocka? Man blir ju orolig för sitt eget omdöme när läser er kompetens.
Finns många här som har stenkoll på DJ. Jag skulle nog våga säga att din säkraste är affär gör du på Klocksnacks köp-och-sälj-avdelning. Tror att det ligger ett par vintage DJ där just nu.
 

jasko80

Omega
Det som känns lurigt är att bedöma framtida kostnader som när nästa service bör göras. De jag kollar på ligger runt 20,000kr och då får man kanske lägga nästan en tredjedel på servicen. Det ligger en vit dj ute nu men har ingen aning om hur den står sig mot andra i samma prisklass.
 
Topp