Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex 7206 värde/fixa till

Diskussion i 'Vintage' startad av jkonick, 29 mars 2016.

1. jkonick
    Trådstartare

jkonick Torpare

Har länge ägt ett 7206, fick för mig att googla lite och ser hysteriska priser. Har tyvärr aldrig haft någon klocka men armbandet hittade någon gång på 80-talet. Frågan är vad det faktiskt kan vara värt? Nu är det en nit som är lös samt en liten länkbit som saknas. Repigt men tycker nog att det känns hyffsat stabilt ändå. Vet att det märkt 58, 7206 samt 4 66. Så om jag förstått det rätt är det från 1966. Tacksam för hjälp om värt att fixa till eller bara sälja som det är.

Bifogade filer:

Ako och Gummo gillar detta.
  2. Jolly

Jolly Stadsbo

Köpte en 7206 c+i länk för en 5 år sedan, då betalade jag ~500€. Denna var från 1970.

3. Per

Per Björklövens finest

Värd mellan 10-15. Ska du inte ha den så är det lika bra att bara sälja den som den är. Misstänker att den har ett par länkbitar i spännet så den saknade biten är enkel att ersätta. Enklast hittar du köpare på VRM.

Schweiziska 7206 är klart dyrare än de amerikanska CI-länkarna. Och även CI-länkarna börjar kosta uppemot 1000€ numera..

jkonick gillar detta.
  4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Jag har en sub från 1966 utan länk.
    Jag är ev intresserad om du vill sälja!
    Hojta till isf.

Senast ändrad: 29 mars 2016
  5. jkonick
    Trådstartare

jkonick Torpare

WP_20160327_08_46_46_Pro.jpg

Bifogade filer:

6. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Även jag har en sub från -66 så vore intresserad om du är sugen på att sälja. Men som du säger, priserna börjar bli hysteriska!