• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex AD i KK

Inte ovanligt, en rekonstruktion och sedan är man "fit for fight"! Hoppas det är så.
Hur fungerar det ur AD perspektiv med sånt. Om en butik som varit AD går i KK eller läggs ned och säg att jag som ny i branschen skulle önska sadla om och ha en butik, är det möjligt att få AD statusen då eller måste man "ansöka" om den?

Kort sagt egentligen, hur fungerar det här med AD?
 

JohnDoe

Rolex
Konkursförvaltaren är utsedd. Har mailat dem och bett om info vid eventuell auktion/försäljning.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt att de gått omkull... Min GMTC är köpt där!
Tror också att internethandel via gråhandlare utomlands är bidragande till att mindre AD i Sverige inte klarar sig så bra..
Folk får börja tänka om nu lite..
 

JohnDoe

Rolex
Kommer du att vidarebefordra infon till oss på Klocksnackare?
Absolut, har haft kontakt med honom via mail. Det är ju tråkigt att de gått i kk men det är inget vi kan göra något åt. Det bästa för konkursboet är att de får så bra betalt som möjligt för sina grejer. Tror vi på KS betalar bättre än någon obskyr auktionfirma som pn trading eller ännu värre, TTW.... Funderar på att åka ned och kolla igenom konkursboet och se vad som finns. Kanske vi kan gå ihop några stycken och dela på det. Om det är några riktigt dyra objekt så kan de ju värderas och bjudas på separat. Vad tycker ni?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Absolut, har haft kontakt med honom via mail. Det är ju tråkigt att de gått i kk men det är inget vi kan göra något åt. Det bästa för konkursboet är att de får så bra betalt som möjligt för sina grejer. Tror vi på KS betalar bättre än någon obskyr auktionfirma som pn trading eller ännu värre, TTW.... Funderar på att åka ned och kolla igenom konkursboet och se vad som finns. Kanske vi kan gå ihop några stycken och dela på det. Om det är några riktigt dyra objekt så kan de ju värderas och bjudas på separat. Vad tycker ni?

Ska ner efter midsommar. Går nog in och snackar med dem då.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tragiskt att se... Urk! Känns fel på så många sätt.
image.jpg
 
Oj, verkligen tråkigt. När jag var liten påg köpte pappa mig min första klocka hos Carlssons.

Läser att det inte var de som drev butiken senaste åren, sålde de verksamheten?

Jag är med på att se vad vi kan göra med ett ev kk-bo.
 

tictac62

Cartier
Jag skulle tro att konkursförvaltaren, ber dom Håkan & Monika, att dom säljer ut lagret åt konkursförvaltaren, allt för att få in så mycket pengar som möjligt, så vet jag att en del kk-förvaltare gör. Om dom inte har nya investerare och kör i gång igen. Kan ju bli så någon annan AD som Bergström som tar över ruljansen.
 

Andrew

Cartier
Jättetrist, Helsingborg som är en fantastisk stad förtjänar en Rolex AD. Har alltid förstått att det gått knackigt då de varit tvungen att sälja typ DW och CK. Stor sorg och lider med de som drivit butiken. Tyvärr är detta konsekvensen av handeln på internet och det lär inte vara den sista mindre AD:n som går omkull. Till slut har vi bara några större kvar i storstäderna..

Du har nog inte varit i Helsingborg på några år. Staden är på väg utför och det är knappast internethandeln som är orsaken. Carlssons Ur har fått påhälsning otaliga gånger och även andra butiker med efterfrågade varor drabbas ofta av inbrott och rån.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Du har nog inte varit i Helsingborg på några år. Staden är på väg utför och det är knappast internethandeln som är orsaken. Carlssons Ur har fått påhälsning otaliga gånger och även andra butiker med efterfrågade varor drabbas ofta av inbrott och rån.

Det är tre år sedan sist men då var jag där och bodde varannan vecka under ett par år. Då blomstrade staden (vad jag kunde se). Vad har hänt då?
 

Heritage

Omega
Det är tre år sedan sist men då var jag där och bodde varannan vecka under ett par år. Då blomstrade staden (vad jag kunde se). Vad har hänt då?
Tja, bidragande faktorer utöver annan typ av handel är säkert att man har aldrig varit speciellt duktiga i Helsingborg på att hantera besökare med bil. Man ser nog hellre att man kör till något av de större köpcentren som man de senaste åren expanderat kraftigt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tja, bidragande faktorer utöver annan typ av handel är säkert att man har aldrig varit speciellt duktiga i Helsingborg på att hantera besökare med bil. Man ser nog hellre att man kör till något av de större köpcentren som man de senaste åren expanderat kraftigt.

Fast det problemet måste väl även varit giltigt för tre år sedan?
 

Andrew

Cartier
Det är tre år sedan sist men då var jag där och bodde varannan vecka under ett par år. Då blomstrade staden (vad jag kunde se). Vad har hänt då?

Butikerna stänger eller flyttar till köpcentret utanför stan. Centrums enda Systembolag drar till sig allsköns löst folk och kommunen gör vad den kan för att hindra handel genom att stänga av gator för biltrafik. Tråkig utveckling.
 

Heritage

Omega
Trist när städer dödar sina centrum till förmån för själlösa köpcentrum.
Tyvärr något som blivit värre de senaste åren. Bor i Ängelholm ca 3 mil norr om Hbg och här är det än tydligare. Vet inte hur många butiker som fått stänga de senaste 2 åren. Den enda urbutiken i stan kvar inkluderat. Likadant här. Bygger köpcentra i utkanten av stan plus närheten till ett annat, Väla. Mycket trist utveckling.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tyvärr något som blivit värre de senaste åren. Bor i Ängelholm ca 3 mil norr om Hbg och här är det än tydligare. Vet inte hur många butiker som fått stänga de senaste 2 åren. Den enda urbutiken i stan kvar inkluderat. Likadant här. Bygger köpcentra i utkanten av stan plus närheten till ett annat, Väla. Mycket trist utveckling.

Varit en del i Ängelholm och förstår vad du menar. Bara det att folk åker och lunchar ute i Röglehallen istället för stan spär väl det på.
 

JohnDoe

Rolex
Du har nog inte varit i Helsingborg på några år. Staden är på väg utför och det är knappast internethandeln som är orsaken. Carlssons Ur har fått påhälsning otaliga gånger och även andra butiker med efterfrågade varor drabbas ofta av inbrott och rån.
Googlade lite och tyckte de stod att de blivit rånade 6 ggr senaste åren.. Helt otroligt, men det går bara utför med sverige. Försäkringspremierna lär bidragit rejält till kostnaderna.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Googlade lite och tyckte de stod att de blivit rånade 6 ggr senaste åren.. Helt otroligt, men det går bara utför med sverige. Försäkringspremierna lär bidragit rejält till kostnaderna.



har jobbat bredvid butiken i 2 år och aldrig hört om något inbrott eller rån. iallfall inte vad jag kan komma ihåg. Dock har många andra butiker i City råkat illa ut.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Synd att Thörnwall på Gärdes fick konkursen, för likt andra KKF är de blodsugare, men de är nog de långsammaste jag stött på.
För något år sedan hade han dessutom en riktigt långsam jurist som hjälpreda....så den konkursen kommer de att debitera fullt i.......
Finns det varulager och stålar så kan de hålla ut i år innan de avslutar.......:dead:
 

Portofino

Panerai
har jobbat bredvid butiken i 2 år och aldrig hört om något inbrott eller rån. iallfall inte vad jag kan komma ihåg. Dock har många andra butiker i City råkat illa ut.
Har haft carlssons ur som kund för många år sedan. De har råkat ut för flera rån. Senaste åren har de haft en vakt i dörren.

Mycket tråkigt! Jag har alltid gillat Håkan, köpre min första Rolex där. En klocka som började en resa som pågår än idag.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har haft carlssons ur som kund för många år sedan. De har råkat ut för flera rån. Senaste åren har de haft en vakt i dörren.

Mycket tråkigt! Jag har alltid gillat Håkan, köpre min första Rolex där. En klocka som började en resa som pågår än idag.


Säkert flera rån under årens lopp. men 6 rån det senaste året som JohnDoe poängterar känner jag inte till.
 
Topp