• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex AD i KK

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Trist oavsett bakomliggande orsaker. Körde de inte låst dubbelsluss med ringklocka i entrén för att skanna av de som ville in i lokalen?
 

Portofino

Panerai
Säkert flera rån under årens lopp. men 6 rån det senaste året som JohnDoe poängterar känner jag inte till.
Nej 6 rån senaste året har de inte blivit utsatta för. Men en problematik är ju att försäkringsbolagen ställer högre krav efter rån. Jag minns att de var rätt förtvivlade. Och inte bara rån, jag minns att någon placerade en bomb på deras ruta för ett par år sedan. Skadegörelse men inget stulet. Är uppriktigt ledsen för deras skull.
 

JohnDoe

Rolex
Såg nu att artikeln var lite gammal, stod iaf sex rån där.
image.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Synd att Thörnwall på Gärdes fick konkursen, för likt andra KKF är de blodsugare, men de är nog de långsammaste jag stött på.
För något år sedan hade han dessutom en riktigt långsam jurist som hjälpreda....så den konkursen kommer de att debitera fullt i.......
Finns det varulager och stålar så kan de hålla ut i år innan de avslutar.......:dead:
Hehe, det är väl bara se på SAAB hur KKF tömmer varje krona....
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fundering: vad händer med klockor som dom har inne på service? Är det öronmärkningsprincipen som gäller?
 

Andrew

Cartier
har jobbat bredvid butiken i 2 år och aldrig hört om något inbrott eller rån. iallfall inte vad jag kan komma ihåg. Dock har många andra butiker i City råkat illa ut.

De har under flera år haft en vakt i den slussförsedda entrén pga av all skit de drabbats av. Om du arbetat i närheten har du kanske själv fått påhälsning. Klädbutiker i närheten har exempelvis fått skyltfönsterna nerkörda nattetid och butikerna plundrade.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
De har under flera år haft en vakt i den slussförsedda entrén pga av all skit de drabbats av. Om du arbetat i närheten har du kanske själv fått påhälsning. Klädbutiker i närheten har exempelvis fått skyltfönsterna nerkörda nattetid och butikerna plundrade.

Väl medveten om de alla rån och rånförsök citybutikerna på sistone fått stå ut med. Har aldrig sagt emot något annat än att jag inte hört eller sett 6 rån det senaste året som JohnDoe menar på.
 

16610

Patek
2-Faktor
Fasiken vad trist!
Det säljs många klockor och de behöver service, inte bra att en AD försvinner..
Trist utveckling detta..
Ska man skicka iväg sin klocka till gråhandlarservice sen då eller? Bäst vi börjar handla i våra butiker..
 

ATL

Omega
Gick förbi Carlssons Ur igår och såg skylten, väldig tråkig syn. Trodde faktiskt aldrig att Carlssons Ur skulle gå i konkurs men men allt kan hända dagens läge. Men jag har en fråga till er som läser detta inlägget ..

Jag servade min rolex där och fick ut den för 3-4 veckor sen. Jag har 2 års service garanti. Denna garantin gäller bara hos Carlssons Ur? Och inte i andra Ur affärer?
 

MBx

Cartier
Synd att Thörnwall på Gärdes fick konkursen, för likt andra KKF är de blodsugare, men de är nog de långsammaste jag stött på.
För något år sedan hade han dessutom en riktigt långsam jurist som hjälpreda....så den konkursen kommer de att debitera fullt i.......
Finns det varulager och stålar så kan de hålla ut i år innan de avslutar.......:dead:

Det är lättare att ta ut mycket arvode om handläggningen dragit ut på tiden...

Been there, done that (som biträdande jurist till konkursförvaltare).

Tråkigt med konkursen (h)ur som helst. Inbillar mig att det kan vara svårt att driva en "riktig" uraffär i en mindre svensk stad. Får känslan av att det är med klockor som med kläder; förr gick man till skräddaren, nu går de flesta till H&M medan skräddaren är för dem som vill och kan betala. I urvärlden finns några få entusiaster medan de flesta köper en ny klocka varannat år på Ur & Penn.

Just a thought.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Gick förbi Carlssons Ur igår och såg skylten, väldig tråkig syn. Trodde faktiskt aldrig att Carlssons Ur skulle gå i konkurs men men allt kan hända dagens läge. Men jag har en fråga till er som läser detta inlägget ..

Jag servade min rolex där och fick ut den för 3-4 veckor sen. Jag har 2 års service garanti. Denna garantin gäller bara hos Carlssons Ur? Och inte i andra Ur affärer?
Rolex servicegaranti gäller globalt hos alla Rolex AD i två år.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fundering: vad händer med klockor som dom har inne på service? Är det öronmärkningsprincipen som gäller?

Aldrig hört talas om öronmärkningsprincipen men det säger sig själv att endast egendom som tillhör konkursboet ska ingå i konkursen. Självklart har konkursboet någon form av register av klockor som är inne på service och självklart kan den som lämnat in klockan göra anspråk på den så att den hålls utanför konkursen.
 

tictac62

Cartier
Som kund har du ju fått ett kvitto med nummer på, och på påsen som klockan/reparationen ligger i står ju kundens namn och telefonnummer, så alla kunders klockor lämnas tillbaka reparerade eller ej, så alla kunder får tillbaka sina ägodelar!
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Mycket tråkigt att höra, var precis på G att köpa en Tuder BBB hos dom, men nu får jag väl söka andra vägar.

Hörde/läste att KS hade nån tanke på att göra något, underrätta gärna mig vad ni har tänkt. Kanske kan vara med och bidra med något :)
 
Tråkigt att läsa men schysst av dem att gå ut så tydligt. Även tråkigt att HBG verkar ha usla politiker men det förefaller vara vanligt med kassa kommunpolitiker.
 

noxela

Omega
Va?! Inte? Trodde en AD sålde flera varje dag. ;)

Värdemässigt landar 0,36% av Schweiz klockproduktion i Sverige. Rolex producerar ca. 800 tusen klockor. Om köpbeteendet ser likadant ut i alla länder så skulle det säljas 2880 Rolex per år i Sverige. Hur fördelningen mellan de olika märkena ser ut, det syns tyvärr inte i handelsstatistiken.
 
Topp