• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex AD i KK

adress

Friends of KS
Återstår att se när min DJ är klar från en av deras sista AD-service. Väntar tålmodigt på samtal.
Är dock inte ett dugg orolig för min inlämnade klocka.
Skall man inte vara heller - om det är en seriös konkursförvaltare. Inlämnade varor har alltid prio - före allt annat. Problemet är väl snarare om en vara skickats till 3:e man för åtgärd - och denne vill ha betalt. Men även det styrs i konkurslagen.
 

Pope

Cartier
Tycker faktiskt att det här endast är en del av verkligheten. HBG är en liten skethåla i ett litet sketland när det kommer till att sälja exklusiva produkter. Hur många Subbar och etc kan man sälja i en liten svensk stad? Dessutom i en ganska 'arbetarpräglad' sådan. Vad drar man in på en klocka och vilka omkostnader har man?
Alla mindre städer dör. Lund, som är min gamla älsklingstad även om jag inte bott där på evigheter, är ett ärkeexempel. Sky-höga hyror med x-antal shoppingcentra runt omkring som folk väljer i stället för att ta sig in till city. Och då tror jag nog att Lund ligger i ett bättre läge än HBG med en betydligt stabilare överklass, studenter etc.
Skittrist när en business inte funkar, självklart, men kom igen........ Reality call!!!
Gillar vi att handla billigare eller inte???
Svaret är givetvis att alla försöker få ner sina kostnader så mycket det bara går. Finns ingen kollektiv 'Stödja-din-lokala-Rolex-kran' om du inte har total fri tillgång till stålar.....vilket de flesta av oss inte har.
Trist för klockbutiken i fråga men;- Hallåååå....
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tycker faktiskt att det här endast är en del av verkligheten. HBG är en liten skethåla i ett litet sketland när det kommer till att sälja exklusiva produkter. Hur många Subbar och etc kan man sälja i en liten svensk stad? Dessutom i en ganska 'arbetarpräglad' sådan. Vad drar man in på en klocka och vilka omkostnader har man?
Alla mindre städer dör. Lund, som är min gamla älsklingstad även om jag inte bott där på evigheter, är ett ärkeexempel. Sky-höga hyror med x-antal shoppingcentra runt omkring som folk väljer i stället för att ta sig in till city. Och då tror jag nog att Lund ligger i ett bättre läge än HBG med en betydligt stabilare överklass, studenter etc.
Skittrist när en business inte funkar, självklart, men kom igen........ Reality call!!!
Gillar vi att handla billigare eller inte???
Svaret är givetvis att alla försöker få ner sina kostnader så mycket det bara går. Finns ingen kollektiv 'Stödja-din-lokala-Rolex-kran' om du inte har total fri tillgång till stålar.....vilket de flesta av oss inte har.
Trist för klockbutiken i fråga men;- Hallåååå....
Rätt så trist inställning, får jag fråga vad du jobbar med?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Enormt tråkigt... Butiksdöden sprider sig. En aspekt i Carlssons Ur öde kan vara att när hjulen börjar snurra åt fel håll, då är det enormt svårt att få det att vända. Dyra omkostnader, förmodad hög hyra, kraven från respektive märke mm.
Jag besökte butiken i vintras. Trevlig personal och fint läge men knappt något varulager alls. Helt uppriktigt så har jag aldrig sett så få Rolex skyltade hos en Rolex-AD. Lätt att förstå då inte ekonomin finns men det som trasslar till det är att en stor del av dragningskraften som en AD har är just att klockan finns på plats. Man får känna på den och om blir man sugen så är det bara att dra kortet och dansa ut ur butiken. När nästintill alla modeller blir beställningsvara och man inte kan ge rabatt (i samma nivå som andra AD) pga den ekonomiska ryggsäcken som man bär. Då har man tyvärr inte mycket kvar att erbjuda.
Återigen, fruktansvärt tråkigt.
Tråkigt det du beskriver, fenomenet brukar benämnas som moment 22.
 

Pope

Cartier
Rätt så trist inställning, får jag fråga vad du jobbar med?

Vet inte vad min inställning har med saken att göra för jag har faktiskt ingen egentlig inställning. Vad jag försöker säga är att läget är som det är för alla inblandade. Köpare som säljare. Och, ja, det är trist att det inte är som det var för 10-20 år sen men kan man inte acceptera det ens på en nivå när det handlar om hur vi köper klockor så tror jag vi kan gå och lägga oss. Vi lever i det samhälle vi lever i och då får vi också flyta med på alla nivåer.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Vet inte vad min inställning har med saken att göra för jag har faktiskt ingen egentlig inställning. Vad jag försöker säga är att läget är som det är för alla inblandade. Köpare som säljare. Och, ja, det är trist att det inte är som det var för 10-20 år sen men kan man inte acceptera det ens på en nivå när det handlar om hur vi köper klockor så tror jag vi kan gå och lägga oss. Vi lever i det samhälle vi lever i och då får vi också flyta med på alla nivåer.
Politiker?
 
Topp