• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Air-King är död

DrDre

Patek
Vilken reverso, hustru trött på sin.


Tack för erbjudandet. Det hade ju varit suveränt om jag kunde tagit över din. Problemet är bara att hon vill inte ha en begagnad. "Varför ska jag ta över något som någon annan vill göra sig av med. Jag förtjänar nytt." är logiken. Man måste ju inse att vi är olika och bara för att jag (och många här på forumet) inte bryr mig om det är beg, så kommer hon aldrig att gilla det. Och det är ju för hennes skull den ska köpas.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack för erbjudandet. Det hade ju varit suveränt om jag kunde tagit över din. Problemet är bara att hon vill inte ha en begagnad. "Varför ska jag ta över något som någon annan vill göra sig av med. Jag förtjänar nytt." är logiken. Man måste ju inse att vi är olika och bara för att jag (och många här på forumet) inte bryr mig om det är beg, så kommer hon aldrig att gilla det. Och det är ju för hennes skull den ska köpas.


Samma här, suck! :banghead:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Illa! Lär fruarna att uppskatta vintage.


Min tjej har en närmast psykisk störning till baciller. Åker jag i en rulltrappa på stan och tar handen i räcket så får man direkt höra att man ska handsprita händerna. Tror det kommer från att hon varit elitidrottare under hela sitt vuxna liv och vill inte dra på sig onödiga sjukdomar osv. Men jag kan ju lova att jag får ha alla mina klockor för mig själv så något positivt finns ju med det hela ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Urkulklocka!
image.jpg


Storleksmässigt är den helt ok.
image.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor


Här är frugans. Hon bör den till allt. Till kostym på kontoret och på fritiden till jeans. Jag gillar verkligen det rena utseendet kombinerat med den robusta känslan. För mig är den dock i minsta laget.
I all sin enkelhet är det där en väldigt tilltalande klocka. Möjligen överträffad av de tidigare 5500, eller väldigt tidiga 14000 med ännu enklare tavlor med enbart minutindex (inte halvminuter som här). Och så en sak till, i all välmening, DrDre , bjussa din hustrus klocka på en omgång ljummet vatten med lite tvål i och en behandling med tandborste (eller motsvarande). Så blir den både ren och fin. Fin är den ju redan. ;)
Mvh A
 
Väljer man en Air-King mot en OP 116000 av något annat skäl än att spara in 2 000 kr, för att få en mindre boet och för att få den horribla kursiva texten till?
 

Mikelos

Breitling
På Chrono24 går det ju fortfarande att hitta många nya Air-Kings till salu. Ska jag utgå från att det är de "nya", utan Air-Kingtexten på urtavlan? På de uppladdade bilderna på annonserna finns ju Air-Kingtexten med. Skulle vara tacksam för ett svar från någon initierad där ute.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
På Chrono24 går det ju fortfarande att hitta många nya Air-Kings till salu. Ska jag utgå från att det är de "nya", utan Air-Kingtexten på urtavlan? På de uppladdade bilderna på annonserna finns ju Air-Kingtexten med. Skulle vara tacksam för ett svar från någon initierad där ute.
Det tillverkas inga nya med Air-King på tavlan längre, men det finns naturligtvis nya/osålda i butik fortfarande.
 

Mikelos

Breitling
Tack för ditt svar! Jag har hittat en Air-King hos Orologeria Bodoni. Av vad jag har kunnat läsa mig till, ligger ej denna butik på något lager. Man får betala ett förskott innan de tar hem klockan. Chansen att man får en likadan klocka som på deras annons är alltså ganska liten. Har skickat en förfrågan till butiken, för länge sedan men inte fått något svar.
 

JayJay

Rolex
Tack för ditt svar! Jag har hittat en Air-King hos Orologeria Bodoni. Av vad jag har kunnat läsa mig till, ligger ej denna butik på något lager. Man får betala ett förskott innan de tar hem klockan. Chansen att man får en likadan klocka som på deras annons är alltså ganska liten. Har skickat en förfrågan till butiken, för länge sedan men inte fått något svar.
Gråhandel är gråhandel med allt vad det innebär. Skadar ju inte attställa frågan till etablerade AD. Gissar att det fortfarande finns exemplar kvar på hyllorna där ute.
 
Topp