• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex "albino " Submariner.........

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det kallas överilad passion..... Forumet består av 2000 poliser och Allvetande orakel.....så är det med alla entusiastforum.....men jag har vad du säger!
 

egbert

Panerai
Haha, det här påminner mig om när "Mr Guld" knäppte mig på näsan med fakespaden när jag postade en bild på Hublots "King of Russia" som ett exempel på vulgodesign...
Fick aldrig någon förklaring om varför. Så vitt jag kan se var det en limiterad upplaga, men ingen fake. TimJohansson, jag är med dig om att fakeutrop bör följas av väl underbyggda argument!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Denna är det bara att titta på för att konstatera att den är fake. Vet inte riktigt var man ska börja om man ska underbygga ett sånt påstående. Inget ser rätt ut även om man nu tror på vita Panam-tavlor..

Fanns de så såg de ut så här. Den postade är en bra bit ifrån när vi kommer till detaljer. Inte sant? :)

DHVwMPf.jpg
 

egbert

Panerai
Om det för någon är så uppenbart fake, så borde det väl inte vara så jobbigt att skriva några ord om varför man anser det? Då kanske en novis som jag själv kunde lära mig något på kuppen.
Tack Per, du gjorde just det!

Annars är det ju snobbism.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha, det här påminner mig om när "Mr Guld" knäppte mig på näsan med fakespaden när jag postade en bild på Hublots "King of Russia" som ett exempel på vulgodesign...
Fick aldrig någon förklaring om varför. Så vitt jag kan se var det en limiterad upplaga, men ingen fake. TimJohansson, jag är med dig om att fakeutrop bör följas av väl underbyggda argument!

Kan du länka?
Om det för någon är så uppenbart fake, så borde det väl inte vara så jobbigt att skriva några ord om varför man anser det? Då kanske en novis som jag själv kunde lära mig något på kuppen.
Tack Per, du gjorde just det!
Annars är det ju snobbism.
Rätt långt ifrån snobbism när det är så långt ifrån original/kosher som denna var, som Per sade. Att jag i ovan situation kallade fake var för att den var så uppenbar och att det var lite kul att den fick en komplimang. Humor
 

Mattan

Panerai
Märklig diskussion. Det är väl bra att man belyser alla fake klockor om det finns minsta misstanke. Ingen rolig sits att hamna i om man går omkring och tror att man har något grymt på handleden som senare visar sig vara skräp. Alla med klockintresse borde väl uppskatta när folk som har koll(inte jag) uppmärksammar sådana här bastarder.
 

Ricrob

Patek
Märklig diskussion. Det är väl bra att man belyser alla fake klockor om det finns minsta misstanke. Ingen rolig sits att hamna i om man går omkring och tror att man har något grymt på handleden som senare visar sig vara skräp. Alla med klockintresse borde väl uppskatta när folk som har koll(inte jag) uppmärksammar sådana här bastarder.
Håller helt med! Förstår för visso vad Tim menar med att det kan gastas om fake med skadeglad ton ibland men der är viktigt som faen att folk som vet vad de surrar om talar ur skägget om ngt förefaller tveksamt när det gäller äkta, fake, franken osv.
 
Topp