• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bästa släpp i modern tid?

Scipio

Patek
2-Faktor
Elastomer med titan och nickelinlägg

sv.m.wikipedia.org/wiki/Elastomer

Elastomer verkar vara en gummisnodd av god kvalitet. Jag är lite avigt inställd till att ha syntetiska material direkt mot kroppen. Varför används inte rent naturgummi? Har det någon svaghet i jämförelse med elastomer? Vet du något om det?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
sv.m.wikipedia.org/wiki/Elastomer

Elastomer verkar vara en gummisnodd av god kvalitet. Jag är lite avigt inställd till att ha syntetiska material direkt mot kroppen. Varför används inte rent naturgummi? Har det någon svaghet i jämförelse med elastomer? Vet du något om det?

Skall väl vara tämligen outslitligt?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Speciell info som lär påverka andrahandsförsäljningen.. Kanske ett sätt att komma åt gråhandlare :D

The second issue is limited adjustability. The Oysterflex strap will come in six different sizes and you'll need to choose the right fit for you when you buy it. There is some micro-adjustability in the deployant clasp but you'll need to choose only one strap option. Even cutting the straps to size is not really and option because of the metal part in the strap. You'll get a nice clean look with this decisions, but you can't share watches with friends and if you ever do, you'll need to purchase another Oysterflex strap directly from Rolex.
 

Vesper

Rolex
Är riktigt sugen, men är osäker på om det är värt det, man kan få en 116505 för mindre eller samma pengar. Men den ser helt fantastik ut och är det roligaste dom släppt på flera år :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Speciell info som lär påverka andrahandsförsäljningen.. Kanske ett sätt att komma åt gråhandlare :D

The second issue is limited adjustability. The Oysterflex strap will come in six different sizes and you'll need to choose the right fit for you when you buy it. There is some micro-adjustability in the deployant clasp but you'll need to choose only one strap option. Even cutting the straps to size is not really and option because of the metal part in the strap. You'll get a nice clean look with this decisions, but you can't share watches with friends and if you ever do, you'll need to purchase another Oysterflex strap directly from Rolex.
Vad kan det vara, 1cm skillnad per storlek? Dom lär ju öka försäljningen av länk-band ganska bra... Men ett riktigt fullset bör innehålla alla 6 länk-banden ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Inget fel på den, men den gör inget för mig. Har nog aldrig riktigt förstått grejen med den här typen av YM. Den ser ut som en sub fast med mindre vattentålighet och nu finns den i guld med svart bezel osså.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Gör sig gör bra långt ute till till havs så man slipper se styggelsen. Bara för att det är en Krona med lite gummi och guld (dildo varning) man måste vara hjärntvättad för att vara super begeistrad hade detta varit en Seiko...så hade det f-n inte varit ett mästerverk och inget klassiskt med detta ur. Innovativt för Rolex? Ja kanske, men det är en annan femma! Lite dåligt morgon humör idag känner jag...
 
Grymt snygg i mina ögon, även om jag ännu inte går igång på gummi.

Färgkombinationerna är lysande och den ser fantastisk ut. Älskar den matta bezeln......i svart dessutom. Mmmmmmmm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När släppte Rolex något nytt före denna? Gillar den helt klart men föredrar en 116515 på Rubber B.
Skämtar du nu eller har du glömt 116600 ?
116600 är för övrigt det bästa nutida släppet från Rolex.

Men visst är nya YM cool. Det enda jag motsätter mig är att det är en leksaksdykarklocka. Ser ut som en dykarklocka, men är ingen dykarklocka.
 

DrDre

Patek
Jag hade två andra favoriter bland de nysläppta. Den nya Day-Date:n, av tre skäl:
1) Den är jäkligt snygg med den urtavlan
2) Den kommer i en ny storlek och form som jag tycker är mkt snyggare än den tidigare DD II:an
3 Och det mest spännande, den kommer med en ny generation urverk (3255) som förmodligen kommer att släppas ganska snart i de vanliga modellerna som idag kör med 3135
Day-Date_40_228206_Platinum.jpg




Den andra är att de har fått till en jäkligt snygg instegsmodell med deras nya OP. 39mm, matt borstad finish och rent och snyggt. Vad mer kan man begära?

m114300-00011557155400504XZJ
 

Mr Chance

Kalmar
Riktigt bra klocka! Den matta ringen och tavlan, röda texten och gummit skapar en bra helhet tycker jag. Om den haft länk hade det bara varit en gulddinka i mängden, nu sticker den ut lite. Jag gillar den.

Kan, för övrigt, inte riktigt förstå kritiken mot glipan mellan boett och band, det är ju vanligare med än utan glipa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra klocka! Den matta ringen och tavlan, röda texten och gummit skapar en bra helhet tycker jag. Om den haft länk hade det bara varit en gulddinka i mängden, nu sticker den ut lite. Jag gillar den.

Kan, för övrigt, inte riktigt förstå kritiken mot glipan mellan boett och band, det är ju vanligare med än utan glipa.
Håller med dig i all du säger, men konceptuellt är den ju faktiskt märklig. Den har gummi precis som en dykarklocka, den har vridring och stora markeringar precis som en dykarklocka, men det är ingen dykarklocka. Vad är det då? En seglarklocka utan riktig tidtagning? :)
 

Mr Chance

Kalmar
Håller med dig i all du säger, men konceptuellt är den ju faktiskt märklig. Den har gummi precis som en dykarklocka, den har vridring och stora markeringar precis som en dykarklocka, men det är ingen dykarklocka. Vad är det då? En seglarklocka utan riktig tidtagning? :)
Jag skulle byta ut MEN mot ett OCH i ditt resonemang. Dvs det är tack vare att den avviker och inte låter sig klassas som det ena eller andra som den blir intressant. Förutom för att den är snygg alltså :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag tycker nya YM är kalasbra, men är kluven inför att man som sagt gjort bandet med rakt avslut till en boett med rundat. Varför inte bara löst det som på Daytona eller Day-Date med rakare infästning? Ja, jag vet - det kommer en med länk också, men ändå.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker nya YM är kalasbra, men är kluven inför att man som sagt gjort bandet med rakt avslut till en boett med rundat. Varför inte bara löst det som på Daytona eller Day-Date med rakare infästning? Ja, jag vet - det kommer en med länk också, men ändå.
Kan hålla med lite där även om jag inte sett den i verkligheten. Hur ser nya DD ut egentligen?
 
Topp