• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bästa släpp i modern tid?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra klocka! Den matta ringen och tavlan, röda texten och gummit skapar en bra helhet tycker jag. Om den haft länk hade det bara varit en gulddinka i mängden, nu sticker den ut lite. Jag gillar den.

Kan, för övrigt, inte riktigt förstå kritiken mot glipan mellan boett och band, det är ju vanligare med än utan glipa.
Det stämmer. Men det är fulare och ser lite "billigt" ut. Ungefär som.."vi har gjort en vacker version på klockan, nu gör vi ett avancerat band till den men vi har inte råd att designa bandet fullt ut"
 

Kson

Patek
2-Faktor
Speciell info som lär påverka andrahandsförsäljningen.. Kanske ett sätt att komma åt gråhandlare :D

The second issue is limited adjustability. The Oysterflex strap will come in six different sizes and you'll need to choose the right fit for you when you buy it. There is some micro-adjustability in the deployant clasp but you'll need to choose only one strap option. Even cutting the straps to size is not really and option because of the metal part in the strap. You'll get a nice clean look with this decisions, but you can't share watches with friends and if you ever do, you'll need to purchase another Oysterflex strap directly from Rolex.


Detta gör på ett sätt att klockan blir mer personlig för vem köper ett extra band för att kunna låna ut klockan till andra :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det stämmer. Men det är fulare och ser lite "billigt" ut. Ungefär som.."vi har gjort en vacker version på klockan, nu gör vi ett avancerat band till den men vi har inte råd att designa bandet fullt ut"
Tror snarare bandet ser ut som det gr för att det ska passa även till andra subbar. Ritningar på bandet har ju funnits långt innan bandet släpptes.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
På länk i WG eller stål hade varit snyggt. Det hade blinkat bakåt på rätta sättet. Rosé och syntet strap sneglar lite väl mycket på andra high end..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fjanterier. Den där lilla glipan är väl inget att bry sig om. Tycker snarare boetten ser konstig ut på nygamla DD där man ändrat boetten för att slippa glipa.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror snarare bandet ser ut som det gr för att det ska passa även till andra subbar. Ritningar på bandet har ju funnits långt innan bandet släpptes.

And, sorry in advance to other Rolex model wearers wanting to jack this gear, the attachment system of bracelet to watch case is unique to this Yacht-Master, so don’t get your hopes up about fitting one onto your Sub just yet.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, vi pratar band och boett. Hur ser glipan mellan gummi och boett ut på din Panna?
Å du tycker helt ärligt att den jämförelsen är bra? Liiiiiiiiiite vanligare för ögat att se Rollar med länkar som smiter åt bra mot boetten eller för all del numera även RubberB. Än vad det är att se pannor med länk eller för all del RubberB.
En del av charmen med Panerai är ju alla bandbyten. Tror tillgängligheten på strapleverantörer minskat drastiskt om man skulle kört "ingen glipa" på dessa.
I fallet med nya YM.. Inte samma pryl då det är Rolex själva som valt att göra på detta sätt.
 

Mr Chance

Kalmar
Å du tycker helt ärligt att den jämförelsen är bra? Liiiiiiiiiite vanligare för ögat att se Rollar med länkar som smiter åt bra mot boetten eller för all del numera även RubberB. Än vad det är att se pannor med länk eller för all del RubberB.
En del av charmen med Panerai är ju alla bandbyten. Tror tillgängligheten på strapleverantörer minskat drastiskt om man skulle kört "ingen glipa" på dessa.
I fallet med nya YM.. Inte samma pryl då det är Rolex själva som valt att göra på detta sätt.
Jämförelsen är rimlig. Det enda som inte är rimligt är allt gnäll på glipan.
Om man är intresserad av vintage rollar ser man ganska snart att det är vanligt med band som INTE smiter åt kring boetten och således inget nytt påfund. Dessutom har ju olika typer av textilband funnits länge, vilka inte heller sluter mot boetten. Men för mig är det en rent estetisk grej, inte historisk, och jag tycker att båda är snyggt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Verkligen inte. Borde knappt räknas då de endast pimpat en lite oälskad stekarsub. Trevlig ser den ut att vara däremot.

Vid 1:a anblick tycker jag precis som Aurum, men efter att tittat lite noggrannare på den så växer den lite. Matt ring/tavla = snyggt!
Bandet?!? Nja... Inte min kopp te, riktigt.

Kul släpp! Ja visst!
Ger den uppmärksamhet/snack? Absolut. Alltså; mission accomplished!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Grymma färger. Gillar bandet, har man problem med det kan man väl alltid köpa ett brunt eller svart RubberB istället. Man kan ju också låta MickeJ göra ett oljegarvat customläder till (går bra att bada med). Tycker inte det är bästa moderna släppet, men riktigt fin och rolig.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Nya YM? Tycker den ser ut som den gamla, fast i en annan färg och med nya kläder. Tänk er att Volvo skulle släppa en ny bil på en stor mässa... Och så presenterar dem en gammal V70, fast med coola fälgar och en ny färg. Lite så känner jag inför det här, jaha nu även i guld... Och lite dyrare. Vem bryr sig?
 
Tycker den ser mycket snyggare ut på produktbilderna än vad den gör när man ser wristshot, där tycker jag inte den är särskilt märkvärdig faktiskt.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tycker den är riktig vacker med röda YM texten och gilt "Rolex" på tavlan. Fullträff.
Tveksam om den hade varit bättre i länk.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jämförelsen är rimlig. Det enda som inte är rimligt är allt gnäll på glipan.
Om man är intresserad av vintage rollar ser man ganska snart att det är vanligt med band som INTE smiter åt kring boetten och således inget nytt påfund. Dessutom har ju olika typer av textilband funnits länge, vilka inte heller sluter mot boetten. Men för mig är det en rent estetisk grej, inte historisk, och jag tycker att båda är snyggt.
Du är inte rimlig! Du borde vara mer som din bror! Snäll och trevlig!
Men jag hör vad du skriver.. Jag köper resonemanget på vintage Rollar eller modeller som ska flirta med vintage. Men denna modell ska väl mer luta åt det moderna hållet?
Jag kommer aldrig köpa denna model(tror jag) så lyckligtvis är problemet bara teoretiskt för mig. Men hade jag varit spekulant idag så hade jag funderat både en och två gånger pga av bandet.
Tjena!!
 

paradis

Audemars
Det står så här i tidningen.. The watch comes in two sizes: not the standard 35mm for the mini Yacht-Master but 37mm (with the new Syloxi equipped calibre 2236) and 40 (calibre 3135). Props to Rolex for resisting the urge to go with bigger case sizes.
 

Mr Chance

Kalmar
Du är inte rimlig! Du borde vara mer som din bror! Snäll och trevlig!
Men jag hör vad du skriver.. Jag köper resonemanget på vintage Rollar eller modeller som ska flirta med vintage. Men denna modell ska väl mer luta åt det moderna hållet?
Jag kommer aldrig köpa denna model(tror jag) så lyckligtvis är problemet bara teoretiskt för mig. Men hade jag varit spekulant idag så hade jag funderat både en och två gånger pga av bandet.
Tjena!!
:heart: (ska hälsa brorsan)
Ska inte heller köpa denna modell, som du vet gillar jag ju inte guldklockor...
Men den röda texten och matta tavlan är väl en, i alla fall en liiiten, flirt med vintage :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker den växer på en när man ser "vanliga" bilder. Som vanligt är renderade produktbilderna missvisande och foton från Basel är inte helt 100 heller då det är så mkt spotlights på dem

Kommer absolut inte köpa den, men tycker att det är ett kul tillskott i Rolle-familjen (gillar det matta o röd text - kanske beror på att jag har en DJ TOG....)
 

Ronnie

Rolex
En kan väl uttrycka sig lite positivare kanske. Nästan alla Yacht-Masters jag sett fram till nu tycker jag har varit snygga :)
 
Topp