• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex besrägeri....hittelön på min 16628 utlovas! Serie; U987335

henk

Breitling
Hej,

som rubriken säger så blev jag bedragen på min 16628. Vit tavla. Serie nr: U987335
Tyvärr så blåögd efter alla dessa år så en fejkad banköverföring var mitt fall.
Trist - ja som fan. Så nog om förfarandet.

Vill med detta framförallt utlova hittelön om den återfinns samt vara alla andra om denna dyker upp.
Den försvann komplett med box o papper och var i mint condition.
Finns den nånstans som nån vet om kan den återlämnas utan frågor.
Personen/personerna i fråga som gjorde detta härjade friskt i Västra Sverige och vi är några stycken som fått kontakt. Tråkigt bara att detta sammanför oss. Detta gäng ska höra hemma runt Helsingborgstrakten.
Dessa heter Curylo i efternamn och har utländskt påbrå och pratar perfekt svenska.
Polisen jobbar på men det är svårt för dom då straffvärdet är lågt och bevisning som krävs hög....

Den har vart på vift några månader nu så den kan dyka upp.
 
Senast ändrad:

henk

Breitling
Uttagen -99 på certet


bild 2.JPG
 

Zingo

Rolex
Hur gick det till? Kan ju vara bra berätta så inte fler gör samma misstag. Olika banker? Vilket forum såldes den via?
Beklagar det inträffade.
 

Code

AKA Vincent B
Oj, väldigt tråkigt och höra. Men om jag uppfattat rätt, så bestämde du alltså träff med köparen. Personen tittar på klockan och bestämmer sig att köpa den. Han för över pengar på ditt konto och personen visar detta på sin mobil. Undrar, tittade du på DITT konto om pengarna hade kommit in?
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Oj, väldigt tråkigt och höra. Men om jag uppfattat rätt, så bestämde du alltså träff med köparen. Personen tittar på klockan och bestämmer sig att köpa den. Han för över pengar på ditt konto och personen visar detta på sin mobil. Undrar, tittade du på DITT konto om pengarna hade kommit in?
Nej, såklart gjordes det inte... Onödigt att tjata kanske?

Enormt tråkigt, men man får lära av misstag och hoppas att det löser sig via polisen.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Beklagar, riktigt tråkigt att läsa om dessa händelser.
Hoppas att det löser sig och jag kommer hålla ögonen öppna.
 

Wheelie

Cartier
Riktigt tråkigt att läsa denna trådstart. Och vi får hoppas att då nu serienumret ligger ute, att klockan blir iskall på marknaden och att den också är märkt i Rolex register så att den fastnar om den försöker att pantas eller lämnas in på service.

Jag drog mig till minnes att jag läst något liknande på Aftonbladet för ett tag sedan. http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article23528841.ab
Dock svårt att hjälpa till att identifiera honom när de BLURRAT (!!!!!!) bilderna. Men det är väl Sverige idag, brottslingarna skyddas och ingen bryr sig om brottsoffret.

När jag googlar lite på nätet ser jag att det där med falska överföringar verkar vara större än jag trodde. Det verkar finnas två tillvägagångssätt. Det ena är en "äkta" överföring som ångras. Och det andra är en falsk bild på överföringen som visas upp. I fallet med den "äkta" överföringen så har polisen åtminstone något att gå på. De har kontot (och dess ägare) som "ångrade" sig. Är det en ren falsk bild så har de ingenting.

Är det någon som vet hur lång tid man har på sig att dra tillbaka en överföring om den är äkta ? - i så fall är det viktigt att MAN INTE LÄMNAR IFRÅN SIG VARAN innan denna tid löpt ut.
 
Riktigt tråkigt att läsa denna trådstart. Och vi får hoppas att då nu serienumret ligger ute, att klockan blir iskall på marknaden och att den också är märkt i Rolex register så att den fastnar om den försöker att pantas eller lämnas in på service.

Jag drog mig till minnes att jag läst något liknande på Aftonbladet för ett tag sedan. http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article23528841.ab
Dock svårt att hjälpa till att identifiera honom när de BLURRAT (!!!!!!) bilderna. Men det är väl Sverige idag, brottslingarna skyddas och ingen bryr sig om brottsoffret.

När jag googlar lite på nätet ser jag att det där med falska överföringar verkar vara större än jag trodde. Det verkar finnas två tillvägagångssätt. Det ena är en "äkta" överföring som ångras. Och det andra är en falsk bild på överföringen som visas upp. I fallet med den "äkta" överföringen så har polisen åtminstone något att gå på. De har kontot (och dess ägare) som "ångrade" sig. Är det en ren falsk bild så har de ingenting.

Är det någon som vet hur lång tid man har på sig att dra tillbaka en överföring om den är äkta ? - i så fall är det viktigt att MAN INTE LÄMNAR IFRÅN SIG VARAN innan denna tid löpt ut.
Man lämnar helt enkelt inte ifrån sig klockan innan pengarna sitter på det egna kontot, och gärna flyttade till ett annat, oavsett bilder eller dylikt på överföring.
Swish är överlägset.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Riktigt tråkigt att läsa denna trådstart. Och vi får hoppas att då nu serienumret ligger ute, att klockan blir iskall på marknaden och att den också är märkt i Rolex register så att den fastnar om den försöker att pantas eller lämnas in på service.

Jag drog mig till minnes att jag läst något liknande på Aftonbladet för ett tag sedan. http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article23528841.ab
Dock svårt att hjälpa till att identifiera honom när de BLURRAT (!!!!!!) bilderna. Men det är väl Sverige idag, brottslingarna skyddas och ingen bryr sig om brottsoffret.

När jag googlar lite på nätet ser jag att det där med falska överföringar verkar vara större än jag trodde. Det verkar finnas två tillvägagångssätt. Det ena är en "äkta" överföring som ångras. Och det andra är en falsk bild på överföringen som visas upp. I fallet med den "äkta" överföringen så har polisen åtminstone något att gå på. De har kontot (och dess ägare) som "ångrade" sig. Är det en ren falsk bild så har de ingenting.

Är det någon som vet hur lång tid man har på sig att dra tillbaka en överföring om den är äkta ? - i så fall är det viktigt att MAN INTE LÄMNAR IFRÅN SIG VARAN innan denna tid löpt ut.
Håller med, men vill minnas att de inte hade blurrat bilderna på Aftonbladet initialt, antar att gärningsmannen är identifierad och att de då döljer ansiktet igen. Kan minnas fel dock. Aftonbladet är dock väldigt återhållsamma och går inte ut med identiteter när många andra tidningar gör det, alla har ju sina politiska intressen. :)
Viktigt att kolla sitt eget konto innan man släpper ifrån sig klockan dock, hoppas du återfinner klockan TS.
 

Wheelie

Cartier
Håller med, men vill minnas att de inte hade blurrat bilderna på Aftonbladet initialt, antar att gärningsmannen är identifierad och att de då döljer ansiktet igen. Kan minnas fel dock. Aftonbladet är dock väldigt återhållsamma och går inte ut med identiteter när många andra tidningar gör det, alla har ju sina politiska intressen. :)
Viktigt att kolla sitt eget konto innan man släpper ifrån sig klockan dock, hoppas du återfinner klockan TS.

Ja det kan nog vara så att de inte blurrat den från början, jag kommer inte heller ihåg. Antagligen var den väl inte det eftersom de ber om hjälp med identifieringen. Dock kan man tycka att det isåfall borde stå något i stil med "uppdatering - Gärningsmannen är gripen, bilderna är pga detta censurerade"

Lider med TS och hoppas det löser sig !
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Många bedrägerier med det efternamnet inblandat över landet. Skulle tro att det är kört. Vissa ska man inte göra affärer med, kort och gott.

Lider med dig. Hoppas att du hade någon form av försäkring.
 

Cece

Breitling
Hej, ny på detta forumet men det var mina väskor som togs på samma sätt (Hermes Birkin värde 140k) Bott utomlands länge så visste inte att en banköverföring kunde drars tillbaka. Känner mig såklart jättedum och har sedan läst här om alla som varit med om liknande fast för klockor. Polisen har i alla fall gripit en efterlyst bedragare i Helsingborg och hittade flera stulna Rolex klockor så hoppas de hittar hem till rätta ägare.
 
Topp