• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex blåa lume.....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
.....har alla fetto C(lown) case Submariners blått lume - Chromalight....oavsett ålder. Eller kom det ett visst årtal för olika refs?

Fetto sub med blått lyse....

image.jpg



......och med grönt....



image.jpg


Svara bara om du vet.....inge Jidder....
 

par

Patek
2-Faktor
Det kom olika på olika modeller, vissa 6 siffriga ref har fortfarande grön. Men alla sub c har blå. Men den på nedre bilden ser nästan blå ut tycker jag? Den är ju inte så klarblå i verkligheten så som på första.
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Har alla 116610 blå lume eller inte? Har sett flertalet som har mer grönaktig ton. Men vid vissa tillfällen beroende på kanske ljuskälla har mer turkos lume.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har alla 116610 blå lume eller inte? Har sett flertalet som har mer grönaktig ton. Men vid vissa tillfällen beroende på kanske ljuskälla har mer turkos lume.

När jag köpte min 116610LN så blev jag jäkligt konfundersam då färgen på klockans lysmassa inte alls stämde överens med bilderna. Efter lite googlande och även en tråd på KS så insåg jag att färgen verkar ha en tendens att överdrivas på bilder och att den inte alls lyser lika blått i verkligheten.
 
Då har jag en raritet då. Eftersom jag inte har blå massa. Härligt,kanske blir värdefull.

Har du en 116610LN med grönt lume? Vilken serie?, jag köpte min 116610LN från den första batchen som sverige fick, min är V-Serie -icke random köpt av mig personligen hos RobE aug eller Sep 2010 om jag inte missminner mig...och min är blå...
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Har du en 116610LN med grönt lume? Vilken serie?, jag köpte min 116610LN från den första batchen som sverige fick, min är V-Serie -icke random köpt av mig personligen hos RobE aug eller Sep 2010 om jag inte missminner mig...och min är blå...

Jag märkte nu att laddar man massan i solljus o sedan tar kort. Då får den en ljus ljus blå ton på kortet. Jag har random serie.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag märkte nu att laddar man massan i solljus o sedan tar kort. Då får den en ljus ljus blå ton på kortet. Jag har random serie.


På kort? Den ska vara tydligt blå i ett mörkt rum för ögonen, om den inte är det så har det antingen släpptså 16610 med grön lume eller så har du en släng av färgblindhet. Detta är ju faktiskt vanligare än vad man tror.
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
På kort? Den ska vara tydligt blå i ett mörkt rum för ögonen, om den inte är det så har det antingen släpptså 16610 med grön lume eller så har du en släng av färgblindhet. Detta är ju faktiskt vanligare än vad man tror.

Bifogar bild i ljus miljö. Efter laddning i solen. Påtalas skall att den är inte så ljus ljus blå Irland som på kortet. Tycker den även på kortet är ljusår från blå,snarare turkos.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    310.9 KB · Visningar: 136
Topp