• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex boett..

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Var inne hos Rob Engström i fredags för en inspektion av verket. Medan de höll på med min Rolex, fann jag hur stora den nya boetten var jämfört med min 89a. Enligt specifikationerna så är det boett- 40mm på båda gamla å nya. I mina ögon kan det inte stämma. Hann aldrig jämföra just då pga brist på tid.

Har nån lust att slänga upp en eller några bilder så man kan jämföra mellan boetterna?
 

Ricrob

Patek
Bägge är 40 mm utan krona på bredden men det nya huset är bredare runt om och har kraftigare kronskydd och mycket fetare luggar, vilket får den att lura ögat rejält och se betydligt större ut men i slutändan är den fortf 40 mm bred.
 
Ricrob skrev:
Bägge är 40 mm utan krona på bredden men det nya huset är bredare runt om och har kraftigare kronskydd och mycket fetare luggar, vilket får den att lura ögat rejält och se betydligt större ut men i slutändan är den fortf 40 mm bred.

Kunde inte sagt det bättre själv :)
 
SubC i S/S kom ut 2010 om jag inte missminner mig...men innan det hade självklart G/S och guldisarna kommit...kan vara så att GMTIIC var ett år före...

MEN...

Har läst nånstans att SubC Supercase och GMTIIC Supercase inte är likadana, GMTIIC ska ha marginellt tunnare luggar (mer avsmalnande luggar) men det överlåter jag till experterna att svara på...

(EDIT)
Hittade en gammal tråd på TRF...

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=135278
 
Topp