• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bok... Någon som läst/bläddrat i denna?

ErikGBG

Audemars
Jag har den... Lite tråkig layout annars bra. Vill man ha en coffetable bok med grymma bilder är det 100 superlative rolex watches som gäller. Den är så jävla underbar!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har den... Lite tråkig layout annars bra. Vill man ha en coffetable bok med grymma bilder är det 100 superlative rolex watches som gäller. Den är så jävla underbar!
Håller med. Sedan beror det lite på vad du vill ha. Ett rent referensverk, en fotobok med fantastiska bilder eller kul och spännande läsning?
Min prioritering bland de böcker jag har.
30DF79CD-32EA-41C8-9B58-6A122299340E-5540-000003DBD9B8437B_zps2a43ad67.jpg
 

Sond

Patek
Jag tänkte att just den här boken skulle fylla behovet av referensverk. Alltså fokus på fakta och så heltäckande som möjligt. Jag tar gärna mot tips på någon som är kul och spännande också. Vackra bilder klarar jag mig utan.
 

10past10

Omega
Det är en snygg och prydlig bok som är mycket överskådlig. Konstigt nog går den dock inte på djupet i dom detaljer man är nyfiken på så som olika varianter av bezel typografi osv. Jag vet inte om det beror på att vissa saker, som det fins sån information om, är för "obekräftad" för att sätta på pränt i en bok?

Hur som helst en grym bok att ha. Och om man sliter bort det fula skyddomslaget så döljer sig ett vackert klotband där under ... Bif bild.

Ps. Alla redovisningar av klockorna i boken är per deffenition "montage" en blandning av fotografi och (ganska) fotorealistisk (dator) illustration av urtavlorna. Konstigt nog skriver dom inte ut det i kolofonen utan i stället: "all watches shown is from the authors' collection" LOL . Och ännu konstigare är att ingen på internett klagat på detta ganska speciella grepp.

Nå ja. Bra och snyggt köp tycker jag.

37Srpsj.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ps. Alla redovisningar av klockorna i boken är per deffenition "montage" en blandning av fotografi och (ganska) fotorealistisk (dator) illustration av urtavlorna. Konstigt nog skriver dom inte ut det i kolofonen utan i stället: "all watches shown is from the authors' collection" LOL . Och ännu konstigare är att ingen på internett klagat på detta ganska speciella grepp.

Nå ja. Bra och snyggt köp tycker jag.

Åjo, det har uppmärksammats många gånger att det inte är några faktiska klockor utan teckningar. Värdet på bilderna som referens är alltså noll.
 
Topp