Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex bok... Någon som läst/bläddrat i denna?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 31 augusti 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

2. nardin

nardin Torpare

La en beställning i dag på den ..
    Återkommer hur den är.

3. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Det var ju perfekt. Läs och recensera..:) Har du hört något om den eller slog du bara till?

4. nardin

nardin Torpare

Nä!
    Satt och slösurfade och hittade den.
    Fast hos bokus..
    Men så fort jag har den i handen så återkommer jag.

5. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Den är helt okej, inte superkul kanske, ganska tråkiga bilder.

6. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Jag har den... Lite tråkig layout annars bra. Vill man ha en coffetable bok med grymma bilder är det 100 superlative rolex watches som gäller. Den är så jävla underbar!

7. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Ngn som har den stora blå Submariner boken? Är den bra?

8. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Har den som pdf-fil på datorn, så man kan lägga över den till surfplattan eller bara läsa direkt på dator. Skicka ett pm om du vill ha filen :)

hans gillar detta.
  9. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Håller med. Sedan beror det lite på vad du vill ha. Ett rent referensverk, en fotobok med fantastiska bilder eller kul och spännande läsning?
    Min prioritering bland de böcker jag har.

Affe gillar detta.
  10. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Jag tänkte att just den här boken skulle fylla behovet av referensverk. Alltså fokus på fakta och så heltäckande som möjligt. Jag tar gärna mot tips på någon som är kul och spännande också. Vackra bilder klarar jag mig utan.

11. Singular

Singular Företag Forumsponsor

För svajig för att vara "fakta".

12. 10past10

10past10 Bonde

Det är en snygg och prydlig bok som är mycket överskådlig. Konstigt nog går den dock inte på djupet i dom detaljer man är nyfiken på så som olika varianter av bezel typografi osv. Jag vet inte om det beror på att vissa saker, som det fins sån information om, är för "obekräftad" för att sätta på pränt i en bok?

Hur som helst en grym bok att ha. Och om man sliter bort det fula skyddomslaget så döljer sig ett vackert klotband där under ... Bif bild.

Ps. Alla redovisningar av klockorna i boken är per deffenition "montage" en blandning av fotografi och (ganska) fotorealistisk (dator) illustration av urtavlorna. Konstigt nog skriver dom inte ut det i kolofonen utan i stället: "all watches shown is from the authors' collection" LOL . Och ännu konstigare är att ingen på internett klagat på detta ganska speciella grepp.

Nå ja. Bra och snyggt köp tycker jag.

13. nardin

nardin Torpare

Gick in och la en beställning på den också

14. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Åjo, det har uppmärksammats många gånger att det inte är några faktiska klockor utan teckningar. Värdet på bilderna som referens är alltså noll.

15. 10past10

10past10 Bonde

Aha, bra, det verkade ganska märkligt om det inte skulle upprört en och annan. Framförallt med påståendet "a complete visual reference ..." på omslaget!

Mårtenssons ur Brookfield