• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes Rolex bok

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Önskar att köpa en Rolex bok, helst om Rolex sportmodeller.
PMa eller kom med tips på böcker i tråden.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Finns det ingen bok om bara Submariner från början till nu? det skulle vara en trevlig bok att ha i vardagsrummet !
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vintage Rolex Sports Models är lite halvtråkig, mitt tips är att man googlar lite på titeln för att få se lite bilder så man inte slänger iväg 500 spänn på något som inte är värt det.

Det finns dock flera böcker som är riktigt bra, det var uppe i en tråd tidigare i veckan om jag inte minns fel.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Vintage Rolex Sports Models är lite halvtråkig, mitt tips är att man googlar lite på titeln för att få se lite bilder så man inte slänger iväg 500 spänn på något som inte är värt det.

Det finns dock flera böcker som är riktigt bra, det var uppe i en tråd tidigare i veckan om jag inte minns fel.

har du möjligtvis länk till den tråden, hittar inte.

Har sett lite bilder från boken, verkar OK men jag skulle vilja ha mycket text och bilder, historia mm.
 

Totte

Panerai
Ett litet tips innan man köper Submariner story; Den är ett monster! Man drar sig för att dra fram den för den väger som ett as vilket även gör att bindningen kan knäckas om man inte är försiktig. Tror att den även finns i app-form för 99 dollar.
Men skulle du verkligen vilja ha den fysiska boken kan jag rekommendera dig att ta kontakt med Mondani. De är garanterat villiga att förhandla om priset :)
Själv hade jag inte alls tänkt köpa boken. Men när jag beställt en annan rolexbok från dem ringde Guidos dotter upp mig sålde på mig den till ett betydligt lägre pris.
5e8evyvu.jpg
 
Topp