• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Box original

Hej!
Köpte mig en Datejuste ll utan papper och boxar.
Undrar nu var och hur jag inte blir lurad och får fejkade produkter då jag vill komma så nära original som möjligt?
Ref på klockan är 116334/5 blue dial.
Tacksam för hjälpen på förhand!!!
image.jpeg
 
Att få alla papper och de boxar som kom till den är omöjligt DVS jag vill förstås inte ha något som inte är original!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Du kan säkert hitta det mesta på marknaden, men certifikatet kan du aldrig ersätta eftersom det bara följer respektive unika klocka.
Boxar o s v finns ibland till salu på Timezone.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Rolex från 2015 har väl ingen putsduk? Och skyddsboxen fick inte jag (och flera med mig) som köpte på Rob under 2015. Oklart om det inte fanns sådan eller om säljaren på Rob tyckte att den inte var ngt att skicka med.

Till boxen på bilden ska putsduk ingå och vitt pappskydd levereras alltid till AD vad jag vet.
 

Zingo

Rolex
Rolex från 2015 har väl ingen putsduk? Och skyddsboxen fick inte jag (och flera med mig) som köpte på Rob under 2015. Oklart om det inte fanns sådan eller om säljaren på Rob tyckte att den inte var ngt att skicka med.
Är skyddsboxen den vita pappkartonger utanför den gröna boxen? Om så, så fick jag den 2015 men köpte den dock inte hos RobE.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Till boxen på bilden ska putsduk ingå och vitt pappskydd levereras alltid till AD vad jag vet.

Kan vara så men jag och flera med mig fick inte med det yttersta vita skyddet i blankare kartong (som jag utgår ifrån att du syftar på) när vi köpte på Rob under 2015. När jag köpte på Krons nu i somras fick jag dock med även detta.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Finns faktiskt dom som köper en klocka för att just köpa en klocka därför att man har råd. Coolt att slänga allt onödigt tjafs som inte får plats på armen. (Jag sparar givetvis varenda pinal)
 
Topp