• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bubblan

Hej, är sugen på en Sub 16610lv men är allergisk mot datum bubblan, går det att ta bort bubblan alternativt byta mot ett glas utan bubbla?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hej, är sugen på en Sub 16610lv men är allergisk mot datum bubblan, går det att ta bort bubblan alternativt byta mot ett glas utan bubbla?

Har du övervägt en Sea Dweller? Visserligen har den ingen grön ring....

Rolex-Sea-Dweller-16600_2009-01-07_13-00-56_800.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Hej, är sugen på en Sub 16610lv men är allergisk mot datum bubblan, går det att ta bort bubblan alternativt byta mot ett glas utan bubbla?


Självklart går det att ta bort bubblan. Bara att lämna in klockan till en duktig urmakare eller knata in till Rob E eller Nymans så hjälper de dig.

Att Rolexpurister kisar av bara tanken av att ta bort datumbubblan är en annan femma :pompus:
En Sea Dweller 16600 som ovan har ingen bubbla i sitt originalutförande, dock ingen grön ring.
 

DrDre

Patek
Jag var inne på att ta bort bubblan ett tag och googlade och läste en del. Provade dock inte själv. Men vad jag läste var att det går att ta bort den mha aceton, vilket ska lösa limmet. Det ska tydligen också gå att slå loss den. Det finns de som har gjort det och skrivit om det så jag skulle föreslå att du googlar innan du tar fram stämjärnet.
 
Det är inte den gröna ringen jag vill åt utan Maxi markers, kan tycka att dem vanliga är lite små, och jag tycker inte om den nya boett formen på dem keramiska subarna.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Slog inte Jocke på TTT bort bubblan på en Rolex med stämjärn i en bildtråd för några år sedan? Sök på TTT, kanske ligger där.
 

Ryttaren

Rolex
Cyclopsectomy, standardingrepp i civiliserade delar av världen. Jag blötte upp med lite aceton runt bubblan, la klockan på högkant (crown up) på granitbänken o knackade med ett stämjärn o en mindre hammare. ...enkelt och snyggt, resterna städas bort med aceton.



Modigt, vågat och......jag gillart! :rolleyes:

Våga vägra bubblaklubben säger hej! (Grymt med nya bilduppladdningen på forumet förresten, snyggt jobbat!)

duo.jpg
 
Blev det inga repor i glaset efteråt?
måste ge dig kred för modet, vet inte om jag våga skulle sätta stämjärnet i en Rolle för 45 papp:)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bubblan är främsta anledningen till att jag har extremt svårt för rolex och det enda jag inte gillar med min 116610LV!

Vill dock inte göra ett permanent ingrepp utan helst byta glas, så att en potentiell köpare skulle kunna byta tillbaka. Någon som vet någon AD som gör det? Eller om Dr Watch kan göra sånt?
 
Topp