• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bubblan

Asplund

Patek
2-Faktor
Ful eller inte...
Är det någon som vet hur det är med antireflexbehandlingen under bubblan?
Sen kan jag väl inte se skillnaden mellan att ta bort den och om man ångrar sig lämna klockan till AD för glasbyte jämfört med att byta ut befintligt glas mot ett utan bubbla? Ett glas måste ju ändå köpas förr eller senare om man nu vill återställa.

Denna diskusion har varit uppe förut och vad jag minns så har nya subbarna AR under bubblan medans de äldre inte har det. Och att 114060 glaset inte passar på 116610 av någon anledning, detta är något jag snappat upp så det är inte fakta. Någon annan kan säkert svara på om det stämmer eller inte.
 

RickardG

Breitling
Denna diskusion har varit uppe förut och vad jag minns så har nya subbarna AR under bubblan medans de äldre inte har det. Och att 114060 glaset inte passar på 116610 av någon anledning, detta är något jag snappat upp så det är inte fakta. Någon annan kan säkert svara på om det stämmer eller inte.
Ok, jag hade fått för mig att de nya subbarna hade AR på undersidan av glaset men jag kanske missupfattat detta och att det i själva verket handlade om att de har AR på utsidan under bubblan.
 

morrism

Audemars
det är ju inte första el sista gången vi tjabbar om detta... förra gången gjorde jag denna jämförelse

utan bubbla



med bubbla




det är ju inte så att datumet inte är viktigt, visst är det det, så även Mona Lisas leende, men helheten blir liksom lidande om tar en del o blåser upp den...

fast nu har du fel, hela tavlan och datumets placering är ju anpassat för bubblan. Tar du bort bubblan så sitter datumet helt felplacerat, ser ju förjävligt ut, ska ju sitta längre ut isåfall

lvnocyclops1.jpg
 

Everglade

Omega
2-Faktor
tycker i grunden att bubblan är estetiskt ful, men den är en del av rolex personlighet och historia , ungefär som luftfjädring på en citroen, bakmonterad motor på en VW bubbla, cindy crawfords mouche etc, och skulle därav inte vilja vara utan den.


Precis! Vad vore Cindy utan mustach! :D

Submariner bör ha sin bubbla men jag är inte förtjust i den bara. Men jag kanske ändrar mig en dag när jag blir äldre och ser datumet dåligt.
 

Archie

Cartier
Precis! Vad vore Cindy utan mustach! :D

Submariner bör ha sin bubbla men jag är inte förtjust i den bara. Men jag kanske ändrar mig en dag när jag blir äldre och ser datumet dåligt.

eller när du tagit av det och inser att datumet inte sitter radiellt på rätt plats jämfört med andra index, utan endast gör så förutsatt att du ser datumet genom bubblans brytning.
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag är också allergisk mot bubblan. Submariner var inte aktuell för mig p g a det.
Köpte en Sea Dweller så var problemet löst. Taaa daaa.

Trevlig helg!

Det visar ändå på en mognad i din allergi. :doctor:

Men jag kanske ändrar mig en dag när jag blir äldre och ser datumet dåligt.

Man ska inte vara så känslig för nedsättande kommentarer om bubblan från folk som inte vågar köpa en Rolex...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Rolex borde erbjuda MTO till människor som inte gillar modellerna som redan tillverkats, eller som bara vill vara "unika".
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
fast den sitter längre ut? ser mer balanserat ut iallafall

rolexsd-jpg.926


Sub utan bubbla

783728d1344229085-submariner-116610-ceramic-factory-crystal-w-no-cyclops-p1020414.jpg

Err sitter inte datumen på typ samma plats på de där två klockorna, bara att det blir en synvilla då visarna har olika positioner på mellan bilderna samt att den nedre har en ljusreflektion i glaset som även den förvillar?
 

Pope

Cartier
En liten fråga till folket: Finns det nån i hela världen som på riktigt använder datumfunktionen????

Nähä, tänkte väl det......bara en totalt onödig detalj. ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En liten fråga till folket: Finns det nån i hela världen som på riktigt använder datumfunktionen????

Nähä, tänkte väl det......bara en totalt onödig detalj. ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Köpte ju SD i stället för jag ville ha dato, tror faktiskt jag inte kollat dato någon gång, men man kanske gör det omedvetet ;)
 
Topp