• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes Rolex buckle 18mm i stål

Fred72

Cartier
Har ett projekt på gång önskar köpa ett Rolex buckle, heter väl typ lås på svenska, har ingen aning.
I allafall stål 18 mm.
Hör av er om ni har något skall passa till ett Hirsch strap Modena 20/18.
Tack och godnatt.
//Freddan
 

Fred72

Cartier
Tack för hjälpen!!!
Då lägger jag ner projektet och startar ett nytt har Omega gjort ett stålspänne I 18mm?
Finns det att köpa hos återförsäljare eller är det någon här som kan avvara ett?

Finns det orginal Rolex spännen I stål som är 20mm????

Ha en bra dag!
//Freddan.
 

Marckus

Panerai
Tack för hjälpen!!!
Då lägger jag ner projektet och startar ett nytt har Omega gjort ett stålspänne I 18mm?
Finns det att köpa hos återförsäljare eller är det någon här som kan avvara ett?

Finns det orginal Rolex spännen I stål som är 20mm????

Ha en bra dag!
//Freddan.
Nej, 16mm
 

Tome

Cartier
Har inte Rolex endast skinn + spänne på sina guld/platina modeller? Således är väl spännena också i guld/vitguld/platina och kostar därefter. Eller? Varför skulle dom göra stålspännen till guld-modeller...
 

Tome

Cartier
Stålspännen säljs separat, likt vilken reservdel som helst

Hmmm, varför? Jag förstår inte logiken för Rolex att göra stålspännen till läderband. Men någon av Rolex-experterna på forumet (finns ju en och annan) kan ju chippa in och förklara. Det drar ju bara ner exklusiviteten för ädelmetallspännena, som Rolex tänkt att deras finklockor ska bäras med. Och deras sportigare modeller ska ha länkar... Är inte alla Rolex stålspännen helt enkelt fejk?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hmmm, varför? Jag förstår inte logiken för Rolex att göra stålspännen till läderband. Men någon av Rolex-experterna på forumet (finns ju en och annan) kan ju chippa in och förklara. Det drar ju bara ner exklusiviteten för ädelmetallspännena, som Rolex tänkt att deras finklockor ska bäras med. Och deras sportigare modeller ska ha länkar... Är inte alla Rolex stålspännen helt enkelt fejk?
Sluta kladda på K&S. Ämnet har avhandlats i diskussionsdelen och du har fel.
 
Topp