Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex cal. 1560 - "backhacking" skadligt?

Diskussion i 'Diskussion' startad av aleks, 21 juli 2014.

1. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Skulle ställa min Turn-O-Graph imorse och märkte att när jag drog minutvisaren motsols så stannade sekundvisaren. Eftersom 1560-verket är non-hacking så undrar jag helt enkelt om detta är skadligt för verket att "backhacka"?

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ingen fara, är gjort så för att man skall kunna synka sekundvisaren till rätt tid.

3. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Aha okej, då vet jag. Tack! Har för mig att jag läst nån annanstans om något annat urverk utan hackingfunktion att det gick att backhacka men att de inte var så bra för verket, better safe liksom :)

4. don segundo

don segundo Biskop

Som sagt ska inte vara någon fara. För övrigt saknar väl Pateks cal 324 (som sitter i Nautilus, Calatrava och Aquanaut) hackingfunktion - så du är i gott sällskap ;)

5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Korrekt och jag finner det lite obegripligt med tanke på prislappen. .

wundlander, Icaras och don segundo gillar detta.
  6. don segundo

don segundo Biskop

Då är vi två :)
    Inte något som skulle hindra mig från att köpa, men lite lustigt är det allt. Kan inte klaga på finishen på verket dock...

Wii och Spencer gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield