• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini på Kaplans Klockkvaliten…

Kniven

Cartier
Någon som har något på denna, Rolex Cellini ref 4355? Man är allt lite sugen, men frågan är om man har vad som krävs för att bära upp en klocka som den här. Har gjort ett halvhjärtat försök att googla fram info utan någon lycka, vilket känns märkligt även det till viss del kan förklaras av att det är en Cellini.
Rolex4355.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som har något på denna, Rolex Cellini ref 4355? Man är allt lite sugen, men frågan är om man har vad som krävs för att bära upp en klocka som den här. Har gjort ett halvhjärtat försök att googla fram info utan någon lycka, vilket känns märkligt även det till viss del kan förklaras av att det är en Cellini.
Ge fan i den! Skulle passa min Midas perfekt! :pompus:
 

Kniven

Cartier
Ge fan i den! Skulle passa min Midas perfekt! :pompus:
Tror inte du behöver oroa dig, även om det var kärlek vid första ögonkastet. Svårt att uppskatta hur likvid den är om man skulle tröttna. Hittar noll på nätet om den. Man vill ju gärna ha ett referenspris till en börja med...
 

JohanHLM

Rolex
Finns lite roligt även för de som inte har en gigantisk börs.

Gillar denna UG som påminner lite om en PN Daytona men här har man utöver kronograf och tachymeterskala även klämt in datum, dag, månad, månfas på 36mm :)

X7PxhYm.jpg


Tyckte även denna JLC var lite cool med krona på boettlocket.

BeMVR15.jpg
 

_jonte

Patek
Hade jag vart tät nog hade jag budat över Aurum och köpt den på direkten. Sen hade jag iofs puttat omkull Aurum och snott hans Midaz med. ;) Grymt fina klockor detta!! :D

Sitter för övrigt just och kollar gamla goa Miami Vice för typ tionde gången (serien alltså). Har hittills i avsnittet passerat en DD YG, en Midaz och nån annan helguldare troligtvis i Cellini serien. Dom hade fan koll! :cigar:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade jag vart tät nog hade jag budat över Aurum och köpt den på direkten. Sen hade jag iofs puttat omkull Aurum och snott hans Midaz med. ;) Grymt fina klockor detta!! :D

Sitter för övrigt just och kollar gamla goa Miami Vice för typ tionde gången (serien alltså). Har hittills i avsnittet passerat en DD YG, en Midaz och nån annan helguldare troligtvis i Cellini serien. Dom hade fan koll! :cigar:
Akta dig, jag är starkare än vad jag ser ut...

Men jag kommer inte buda på Cellinin, så den är din!
 
Topp