• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini Prince

morrism

Audemars
Såg denna när jag var inne hos Rob senast, den var lite läcker ändå. Skulle nog valt denna före en reverso, lite mer udda. Speciellt i Roseguld.

rolex-prince-everose-gold-m544250001_001.jpg%3Fdd80c0


9310174080011-07.jpg


9310174080011-08.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Har kikat länge på den där men inte kunnat motivera köp... I min värld konkurrerar den i modellutbudet med DD.
DD kändes mer rätt. :)
 
Heftigt helt klart!

En fråga.
Har serien utgått eller så? Jag har nämligen inte sett en cellini nånstans. Inte ens på rolex hemsida..

Edit:
Eller så öppnar man ögonen! Var tvungen att navigera lite på deras sida för att komma till cellini kollektionen..
Finns en hel del elegant där. Men det kräver väl nästan smoking dagligen om man ska bära upp en sån ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Heftigt helt klart!

En fråga.
Har serien utgått eller så? Jag har nämligen inte sett en cellini nånstans. Inte ens på rolex hemsida..

Edit:
Eller så öppnar man ögonen! Var tvungen att navigera lite på deras sida för att komma till cellini kollektionen..
Finns en hel del elegant där. Men det kräver väl nästan smoking dagligen om man ska bära upp en sån ;)

Finns ett stort utbud hos Rob och den ovan finns att beskåda. Även en liknande i vitt guld.
 
Den är riktigt fin och tavlan underbar, om man ska klaga på något så ser låset lite väl fett ut för typen av klocka men det kan man väl leva med, ett annorlunda och coolt val och Rolex är ju Rolex....

Dock så kanske den faller på att den 'inte ser ut som en Rolex' enligt många och vill man ha en sådan typ av klocka så är ju Reverson klassikern...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Personligen så går den fet bort, gillar inte alls tavlan och baksidan med det lilla skyltfönstret var en styggelse i sig.
Nej fy!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vacker! Och glasbaksida är jag som bekant mycket svag för. Men det finns en hel del som hamnar högre upp på priolistan.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Om modellen utgår inom de närmsta åren pga dålig försäljning tror jag denna har potential att bli framtida (40 år) samlarobjekt. Ren spekulation såklart men relativt få i omlopp av en modell som inte är direkt populär för stunden klingar ju bekant..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den är riktigt fin och tavlan underbar, om man ska klaga på något så ser låset lite väl fett ut för typen av klocka men det kan man väl leva med, ett annorlunda och coolt val och Rolex är ju Rolex....

Dock så kanske den faller på att den 'inte ser ut som en Rolex' enligt många och vill man ha en sådan typ av klocka så är ju Reverson klassikern...
Nja, tycker låset passar in då den är så uppblåst och tjock. Klämde på en på Kaplans, var possitivt överraskad, gillade den!

CAleUpY.jpg
 

Målarn

The Steak
Finns ett stort utbud hos Rob och den ovan finns att beskåda. Även en liknande i vitt guld.

morrism här haru :)
Vitguldarn hade tre olika tavlor man kunde välja emellan, både gul och rödguldarn hade bara en tavla. (Tror det var så :))

Dessa två finns inne hos ROB-1832 just nu :) !!
Tackar för pratstunden Daniel !!
Blev ingen wristshot pga att jag inte fick på mig dem :(










 
Topp