• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cosmograph Daytona basel 2016, kö lista....?

Gar

Breitling
Tjena, ville bara kort fråga hur kö listan ser ut i sverige för den nya Daytone Cosmograph i sverige ser ut?
är listan fortfarande öppen eller stängd? Jag bor i Tyskland och här är vänte listan stängd sedan 3 månader... i hela Tyskland... jag bor i köln och trodde listan var stängs endast i köln men den är förnuvarande stängd i hela tyskland... Hur ser det ut i Sverige?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu kan jag tyvärr inte säga något om Sverige (så jag borde kanske hålla mig borta från tangentbordet) men även Nederländernas största AD hade slutat ta emot förhandsbokningar sedan en tid tillbaka när jag frågade igår.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
kölistan är stängd senast jag kollade i Göteborg iaf. Men det var i december så det kanske har ändrats, men inte så troligt.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Tror det är rätt så kört överallt för list från AD. Var i spanien över nyår, var hos 4st ADs alla sa runt 4års väntetid. Fick höra från en vän som var i malaysia förra veckan att det vara samma dära. Då sprang han runt på minst 6-7st ADs. Men fick pris från en att dem kunde fixa fram en för 160k.
 

St Maxime

KS Explorers Club
Pratar vi om stålvariant med listpris på 110.400 kr så fick jag höra när jag var förbi Nymans (mitten januari) att kö-tiden hos dem var 5-6 år! (men gick bra att ställa sig i kö).
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Tror det är rätt så kört överallt för list från AD. Var i spanien över nyår, var hos 4st ADs alla sa runt 4års väntetid. Fick höra från en vän som var i malaysia förra veckan att det vara samma dära. Då sprang han runt på minst 6-7st ADs. Men fick pris från en att dem kunde fixa fram en för 160k.
Fyfaaaan, hos AD?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Detta är fascinerande och Rolex gör ju helt rätt (för varumärket) i att underproducera vissa modeller. Inte nog med att man måste slanta upp en stadig summa, man måste också vara ute i tid, ha rätt kontakter eller betala extra. Tom jag, som aldrig varit intresserad av Rolex, börjar bli intresserad efter att ha exponerats för Rolex via KS..
Ursäkta OT :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tack @Calfen för att du lät mig ta över din köplats!

IMG_1260.JPG
 

Helvetia

Cartier
väntar fortfarande att Bergströms i Uppsala ska ringa. Dom sa att dom hade en intresse-lista istället för kö när jag anmälde i samband med Basel. Dom har inte hört av sig och jag sitter inte direkt som på nålar. Riktiga sköjare
 

PSV

Breitling
Jag är på köplats på 5 ADs - jag har gjort affärer med alla förrut och jag är inte ens i närheten av att få en...
 

Dr.Rolex

Omega
väntar fortfarande att Bergströms i Uppsala ska ringa. Dom sa att dom hade en intresse-lista istället för kö när jag anmälde i samband med Basel. Dom har inte hört av sig och jag sitter inte direkt som på nålar. Riktiga sköjare
Precis samma här!! Och när jag var in i höstas hade dom sålt typ 2 116500 eller vad han sa.. men inte hade man fått nåt meddelande där inte. Fick däremot meddelande på Deepsea Blue för 2-3 år sedan då jag köpte den... Men dom har väl priokunder som får förtur i vilket fall..
 

Helvetia

Cartier
Precis samma här!! Och när jag var in i höstas hade dom sålt typ 2 116500 eller vad han sa.. men inte hade man fått nåt meddelande där inte. Fick däremot meddelande på Deepsea Blue för 2-3 år sedan då jag köpte den... Men dom har väl priokunder som får förtur i vilket fall..

Känns lite bättre att jag inte är ensamt utsatt av deras halvsanningar :D

Problemet är att sålänge modellen är populär lär det alltid finnas en kompis, stammis eller delägare som går före. Men när hypen dött lär dom höra av sig :(
 
  • Like
Reactions: PSV

M021

Rolex
2-Faktor
Inte alltid så att stammisar går före, ofta ja, men ibland så säljs det även till andra dödliga för att få nya stammisar om man säger så :) Skrev upp mig för en vecka sedan, inga större förhoppningar..
 

PSV

Breitling
Känns lite bättre att jag inte är ensamt utsatt av deras halvsanningar :D

Problemet är att sålänge modellen är populär lär det alltid finnas en kompis, stammis eller delägare som går före. Men när hypen dött lär dom höra av sig :(
Stammis räcker inte, i alla fall inte här i USA. Bundis med AD-ägare eller high-roller är det enda som gäller.
 

Dr.Rolex

Omega
Känns lite bättre att jag inte är ensamt utsatt av deras halvsanningar :D

Problemet är att sålänge modellen är populär lär det alltid finnas en kompis, stammis eller delägare som går före. Men när hypen dött lär dom höra av sig :(

haha ja, synd att det inte hjälper oss dock :D
när dom väl hör av sig har det väl skett 3-4 prishöjningar så klockan kommer gå på 130k.. dvs man kan lika väl köpa en nu på chrono24 :p

Inte alltid så att stammisar går före, ofta ja, men ibland så säljs det även till andra dödliga för att få nya stammisar om man säger så :) Skrev upp mig för en vecka sedan, inga större förhoppningar..

jorå, så kan det vara, kändes lite så när dom plötsligt hörde av sig om deepsea blue när den var som mest hypad.. trodde dom skämtade. okej! i uppsala??
 

M021

Rolex
2-Faktor
haha ja, synd att det inte hjälper oss dock :D
när dom väl hör av sig har det väl skett 3-4 prishöjningar så klockan kommer gå på 130k.. dvs man kan lika väl köpa en nu på chrono24 :p



jorå, så kan det vara, kändes lite så när dom plötsligt hörde av sig om deepsea blue när den var som mest hypad.. trodde dom skämtade. okej! i uppsala??
Uppsala kanske också är ett bra ställe att kontakta? Sthlm drar väl rejäl kundkrets per automatik:) Kanske smart val av dig att bli stammis där.
 

Gar

Breitling
Snackade idag med Rolex i Köln. Dom ringde och sa att dom har fått in Milgauss blue. Som jag gärna vill ha.. men även Daytona... Men den finns ju inte att få just nu... Arghh... Ska jag köpa Milgauss eller vänta tills Daytona finns? ( Milgauss blue vore ett köp av ren "vill ha" känsla.). Daytona är mer investering... Jösses.. svårt detta...
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Snackade idag med Rolex i Köln. Dom ringde och sa att dom har fått in Milgauss blue. Som jag gärna vill ha.. men även Daytona... Men den finns ju inte att få just nu... Arghh... Ska jag köpa Milgauss eller vänta tills Daytona finns? ( Milgauss blue vore ett köp av ren "vill ha" känsla.). Daytona är mer investering... Jösses.. svårt detta...

Äh, Daytona är bara mög, ta gaussen;)
 
  • Like
Reactions: Gar
Topp