• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Date Ref:1500 "FairPlay Cup" 1964

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En fantastisk unik liten 34mm Rolex till salu. FairPlay Cup-klockorna delades ut till det lag i ishockey VM som fick minst utvisningsminuter. Denna klocka tilldelades INTE Lasse Oksanen i det finländska laget, utan någon annan. Se nedan. :)

Klockan kommer på länk ref: 7835 med ref: 257 ändlänkar i 19mm. Stretch i länken finns. Ljus tavla med Dauphinevisare. Klockan håller tiden väl men kommer förmodligen behöva en service inom inte allt för lång tid. Kronan går inte att skruva in helt. Mindre repor finns.

Klockan köpt på forumet men får mindre och mindre tid på armen. Se tidigare uppackningstrådar:

http://www.klocksnack.se/threads/nyinkommen-rolex.10485/

https://klocksnack.se/threads/incoming-quiz.8002/#post-136240

Pris: 15tkr
Betalning till mitt konto eller Swish går utmärkt. Många referenser finns.
Klockan finns i Stockholm.
Frakt ingår.
Inga byten tack.
Var vänlig kladda inte i tråden. Skicka PM ist.



Och så en stor hög med bilder:







image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Oerhört intressant. En finsk intervju med Lasse Oksanen påvisar att han har sina Rolexklockor kvar. Således kan det starkt ifrågasättas vems klocka det var från början.

http://aijaa.com/tu6wrv

Fin klocka hur som.

Ping NiklasArvid :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Intressant, jag hade bara säljarens obekräftade uppgifter. Härav lära vi alla att obekräftad proveniens bara är varmluft...

Bara att börja läsa gamla laguppställningar, killen spelade både i Innsbruck o i Finland -65 antagligen :)

(jag köper såklart tebax den om du vill, jag vet ju att du egentligen är Lasse Oksanen-samlare, fast skönt ändå att de där otvättade susparna du har hänger i gillestugan är bekräftade...)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Intressant, jag hade bara säljarens obekräftade uppgifter. Härav lära vi alla att obekräftad proveniens bara är varmluft...

Bara att börja läsa gamla laguppställningar, killen spelade både här o i Finland -65 antagligen :)

(jag köper såklart tebax den om du vill, jag vet ju att du egentligen är Lasse Oksanen-samlare, fast skönt ändå att de där otvättade susparna du har hänger i gillestugan är bekräftade...)
Spelar mindre roll :)
 
Topp