Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Datejust (äldre modeller)

Diskussion i 'Vintage' startad av TheoRaffone, 1 juni 2016.

1. TheoRaffone
    Trådstartare

TheoRaffone Bonde

Från:
    Västkusten
    Hej vintage älskare

Ville kolla med er då jag skall sälja av min omega Seamaster 200 och införskaffa en klassisk datejust (vintage såklart). Hade en allmän fråga kring er som äger en vintage datejust och kan säga om det är en hiss eller diss? Då jag har små handleder så låter 36mm rimligt och gillar verkligen enkelheten i urtavlan, så alla som äger eller har ägt en vintage datejust får gärna lämna sina tankar!

2. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Gillar du datejust så är det bara att köra, storleken på 36mm tycker jag är helt perfekt, jag har också smala handleder.
    Lägg tid på att verkligen känna efter Vad för DJ du vill ha. Slät ring? Räfflad vitguld eller gulguld? Engine-turned stål? Vilken tavla?

Denna har jag på armen nu, dock utan Oyster då jag inte gillar det.
    Den är fin som fan, MEN, den är inte rätt för mig känner jag... Stor skillnad på DJ och DJ. :)

Bifogade filer:

3. TheoRaffone
    Trådstartare

TheoRaffone Bonde

Från:
    Västkusten
    Jag glider ju fram och tillbaka mellan diverse klockor men ser mig själv glida tillbaka till Datejust varje gång ändå, den du hade var riktigt snygg!

4. marlun

marlun Präst

Är nöjd med min 1603. Jubileelänken är fantastisk:)
    image.jpeg

Tripeiro. gillar detta.
  5. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Då är det bara till att börja leta! Om du köper en och kommer fram till att du inte gillar den, så kan du med största sannolikhet sälja den utan att gå back en krona, förutsatt att du köpt en till ett rimligt marknadspris. :)
    Jag tänker sälja min, då den inte är rätt för mig, rätt bekväm med att jag går back max en eller några hundralappar.

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Gummo gillar detta.
  7. Erik Brink

Erik Brink Bonde

Från:
    Kungsbacka
    Jag älskar min 1603 med Jubilee, är dock på väg att köpa en Oysterlänk till den för att kunna byta ibland :)

Vill även ha en med deras fina blå tavla, så jämför de olika tavlorna lite också, tror nästan jag hade valt en blå om jag köpte idag
    image.jpeg