• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust (äldre modeller)

TompaC

Rolex
2-Faktor
Hej vintage älskare

Ville kolla med er då jag skall sälja av min omega Seamaster 200 och införskaffa en klassisk datejust (vintage såklart). Hade en allmän fråga kring er som äger en vintage datejust och kan säga om det är en hiss eller diss? Då jag har små handleder så låter 36mm rimligt och gillar verkligen enkelheten i urtavlan, så alla som äger eller har ägt en vintage datejust får gärna lämna sina tankar!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Gillar du datejust så är det bara att köra, storleken på 36mm tycker jag är helt perfekt, jag har också smala handleder.
Lägg tid på att verkligen känna efter Vad för DJ du vill ha. Slät ring? Räfflad vitguld eller gulguld? Engine-turned stål? Vilken tavla?

Denna har jag på armen nu, dock utan Oyster då jag inte gillar det.
Den är fin som fan, MEN, den är inte rätt för mig känner jag... Stor skillnad på DJ och DJ. :)
 

Bilagor

  • IMG_20160525_175541.jpg
    IMG_20160525_175541.jpg
    66.4 KB · Visningar: 139

TompaC

Rolex
2-Faktor
Jag glider ju fram och tillbaka mellan diverse klockor men ser mig själv glida tillbaka till Datejust varje gång ändå, den du hade var riktigt snygg!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Då är det bara till att börja leta! Om du köper en och kommer fram till att du inte gillar den, så kan du med största sannolikhet sälja den utan att gå back en krona, förutsatt att du köpt en till ett rimligt marknadspris. :)
Jag tänker sälja min, då den inte är rätt för mig, rätt bekväm med att jag går back max en eller några hundralappar.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Jag älskar min 1603 med Jubilee, är dock på väg att köpa en Oysterlänk till den för att kunna byta ibland :)

Vill även ha en med deras fina blå tavla, så jämför de olika tavlorna lite också, tror nästan jag hade valt en blå om jag köpte idag
image.jpeg
 
Topp