• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex datejust 116234 el 116200, köpa ny el begagnad

ellivs80

Breitling
Hej!

Blev medlem på KS för att finna min drömklocka, men har istället blivit helt förvirrad av alla magiska klockmodeller som medlemmar rekommenderat. Nu är jag faktiskt inne på en liten klocka, dvs datejust 36mm och den ska funka till både jobbet och fritid. Nu till frågan, gillar 116234/99 silverfärgad eller vit med ousterlänken. När började den tillverkas?

Ny eller begagnad?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Ref 116234 ersatte 16234 ca 2005. Ingen större skillnad på dom två modellerna mer än att boetten ser större ut och har polerade bandhorn på den nya samt uppdaterad länk med dolt lås på jubileelänken. Kanske någon annan kan svara på vilka fler uppdateringar som gjordes. Det är värt att kolla köp och sälj här på KS, brukar dyka upp ganska nya ex till bra pris.
 
Senast ändrad:

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hej,

Ska du behålla, köp ny. Finns tanken om att bara prova modellen ett tag, köp beg. För ekonomins skull.

Jag har en 116200 som jag har haft i ett halvår, är mycket nöjd. Brukar annars tröttna på en klocka efter någon vecka bara.
image.jpg
 

ellivs80

Breitling
Den ser inte så liten ut heller, eller så är det diamanterna som får den att se stor ut. Tyckte första gången att den såg lite liten ut, men ju fler gånger jag provar den, desto mer gillar jag den.

Har tänkt att ha den som allrond klocka, funkar den på fritiden?

Passar bra när du har skjortan på dig, men hur känbs den till t-shirt?
 

ellivs80

Breitling
Ref 116234 ersatte 16234 ca 2005. Ingen större skillnad på dom två modellerna mer än att boetten ser större ut och har polerade bandhorn på den nya samt uppdaterad länk med dolt lås på jubileelänken. Kanske någon annan kan svara på vilka fler uppdateringar som gjordes. Det är värt att kolla köp och sälj här på KS, brukar dyka upp ganska nya ex till bra pris.
Tack Niklas! Ok, då ska jag börja spana på 2005 och framåt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den ser inte så liten ut heller, eller så är det diamanterna som får den att se stor ut. Tyckte första gången att den såg lite liten ut, men ju fler gånger jag provar den, desto mer gillar jag den.

Har tänkt att ha den som allrond klocka, funkar den på fritiden?

Passar bra när du har skjortan på dig, men hur känbs den till t-shirt?

Här är den med gamla tavlan rakt ovanifrån på min 16 cm handled:
image.jpg


Den funkar dygnet runt. Jag festar, tränar, jobbar, badar... Ja, allt möjligt. Den åker inte av! Klockor är till för att användas.

Den funkar till T-shirt och jeans också!

Sexsiffriga DJ bärs större än de äldre tack vare de feta luggarna tycker jag. Min 116200 mäter 36mm precis som min 1601, men den sexsiffriga bärs som sagt större. Markant skillnad.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej,

Ska du behålla, köp ny. Finns tanken om att bara prova modellen ett tag, köp beg. För ekonomins skull.

Jag har en 116200 som jag har haft i ett halvår, är mycket nöjd. Brukar annars tröttna på en klocka efter någon vecka bara.
image.jpg
Har du kvar din gamla tavla Ernesto ?? Den var attans stilig den med.
 

ellivs80

Breitling
Här är den med gamla tavlan rakt ovanifrån på min 16 cm handled:
image.jpg


Den funkar dygnet runt. Jag festar, tränar, jobbar, badar... Ja, allt möjligt. Den åker inte av! Klockor är till för att användas.

Den funkar till T-shirt och jeans också!

Sexsiffriga DJ bärs större än de äldre tack vare de feta luggarna tycker jag. Min 116200 mäter 36mm precis som min 1601, men den sexsiffriga bärs som sagt större. Markant skillnad.
Tack för den bilden! Riktigt mäktig klocka!

Dum fråga, klockan på bilden är väl den nya sexsiffriga?

Och länken, det ser ut som en blandning av jubilee och oyster länken.
 
Hej!

Blev medlem på KS för att finna min drömklocka, men har istället blivit helt förvirrad av alla magiska klockmodeller som medlemmar rekommenderat. Nu är jag faktiskt inne på en liten klocka, dvs datejust 36mm och den ska funka till både jobbet och fritid. Nu till frågan, gillar 116234/99 silverfärgad eller vit med ousterlänken. När började den tillverkas?

Ny eller begagnad?
Du kan inte gå fel med en DJ, bra utgångsläge.

Personligen gillar jag den referens som slutar på 00, alltså 116200 som inte har räfflad glasring i vitguld utan den med polerad stål. Tycker det gör klockan något visuellt större plats att det blir rent och snyggt.

Just DJ skulle jag köpa nytt om du inte kan hitta något fint ex här på Klocksnack. OBS, DJ är ganska vanliga överlag och tillgången. Är god vilket gör att du bör kunna hitta en klocka till ett bra pris. Som en vänlig påminnelse.:)

Lycka till.

/gustav
 

Parkbank

Omega
Senaste DJ dvs 116XXX har väl en stabilare länk (personlig åsikt) om oysterlänken finns i tankarna, den känslan har jag fått iaf. Rätta mig om jag har fel :rolleyes:
 

Aspen

Breitling
Hej!

Blev medlem på KS för att finna min drömklocka, men har istället blivit helt förvirrad av alla magiska klockmodeller som medlemmar rekommenderat. Nu är jag faktiskt inne på en liten klocka, dvs datejust 36mm och den ska funka till både jobbet och fritid. Nu till frågan, gillar 116234/99 silverfärgad eller vit med ousterlänken. När började den tillverkas?

Ny eller begagnad?
Är också sugen på något liknande, läcker klocka
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En 116234 kan du använda till allt - funkar kanon med allt från jeans och T-shirt till kostym. Personligen tycker jag den passar bäst med Jubilee och antingen silvertavla som jag själv har, eller den blå tavlan. Jag hade gärna haft en av varje... Länken är fantastiskt bekväm förresten.
Hittar du en här på KS som du gillar så är det bara att slå till - tröttnar du så kan du sälja den utan att riskera att förlora särskilt mycket.
Lycka till!
99F3EBC1-D058-4B59-BB94-DDD326EF2869.jpeg
 
Topp