• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust 1601 (före och efter polering)

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Aurum efterfrågade några bilder på hur min 1601 såg ut före och efter polering (i samband med service) så tänkte jag att jag kunde bjuda på det här i fall fler skulle tycka att det är av intresse.

Före:

bild 3 kopia.JPG


183439321_eee36e6d-a98c-498c-afa7-dd7550ae5be9.jpg


183439321_ede5b350-0014-4041-8a2e-f4e0a572f1d2.jpg



Efter:

image.jpg


bild.JPG


Nu är jag ingen expert på poleringar och hur det ska se ut men jag är i alla fall väldigt nöjd med resultatet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tackar för bilderna! Det är ingen perfekt polering men å andra sidan var den lite fulpolerad sedan tidigare så det är svårt att rädda upp gamla synder. Alltid lite svårt att endast se bilder och inte får se den live.

Var det inte någon som inte tyckte du skulle polera den tidigare? Blev riktigt fin iaf även om jag hellre sett den vita tavlan.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tackar för bilderna! Det är ingen perfekt polering men å andra sidan var den lite fulpolerad sedan tidigare så det är svårt att rädda upp gamla synder. Alltid lite svårt att endast se bilder och inte får se den live.

Var det inte någon som inte tyckte du skulle polera den tidigare? Blev riktigt fin iaf även om jag hellre sett den vita tavlan.


Det brukar väl alltid vara delad mening om man ska polera eller inte. Själv kände jag att det var ett måste och jag är mer än nöjd med resultatet. :) Blir eventuellt även den vita tavlan. Får avvakta och se hur jag gör med det.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tackar för bilderna! Det är ingen perfekt polering men å andra sidan var den lite fulpolerad sedan tidigare så det är svårt att rädda upp gamla synder. Alltid lite svårt att endast se bilder och inte får se den live.

Var det inte någon som inte tyckte du skulle polera den tidigare? Blev riktigt fin iaf även om jag hellre sett den vita tavlan.

För en som inte kan se sånt, så vore det extremt uppskattat och lärorikt om du kunde ge exempel på vad det är som inte är "perfekt", så att säga.

Och även om du menar att det hade gått att göra bättre? Och vem är det - enligt dig - bäst att lämna in till om man nu vill polera?

All ny kunskap välkomnas! :)

I övrigt en extremt snygg klocka, även om jag håller med om att en urtavla med lite mer kontrast mot boetten sannolikt skulle lyfta den ytterligare! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För en som inte kan se sånt, så vore det extremt uppskattat och lärorikt om du kunde ge exempel på vad det är som inte är "perfekt", så att säga.

Och även om du menar att det hade gått att göra bättre? Och vem är det - enligt dig - bäst att lämna in till om man nu vill polera?

All ny kunskap välkomnas! :)

I övrigt en extremt snygg klocka, även om jag håller med om att en urtavla med lite mer kontrast mot boetten sannolikt skulle lyfta den ytterligare! :)

Den plana ytan mellan bandhornen är inte helt plan och man ser att bandhornen är lite lägre. Detta ser man lättast rakt från sidan, övergången när boetten går över till bandhorn skall vara helt jämn.

De som är bäst verkar vara asiaterna, men jag vet inte om de har utrustningen till att finpolera DD-boetten.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Den plana ytan mellan bandhornen är inte helt plan och man ser att bandhornen är lite lägre. Detta ser man lättast rakt från sidan, övergången när boetten går över till bandhorn skall vara helt jämn.

De som är bäst verkar vara asiaterna, men jag vet inte om de har utrustningen till att finpolera DD-boetten.

Ah, okej tack!

Finns det några AD/urmakare i Sverige som du tycker är mer eller mindre bra?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Härligt Feskarn, jag hade förmånen att se den live samma dag du köpte den i Malmö och jag tycker slutresultatet blev riktigt bra.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det blev riktigt snyggt! Du får ta med den nästa det blir bärs :)

Aurum Finns det någon klocka som du har sett med perfekt boett? Guld DJ/DD
Har du någon bild på en perfekt boett från alla vinklar?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Topp