• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 1601

JohanHLM

Rolex
Eftersom suget på något "nytt" smugit sig på under den senaste tiden är det dags att låta denna vandra vidare.
Det gäller alltså en matt svarttavlad 1601 från 66/67 med 78360 länk (-78) och korrekta (558) endlänkar.
Den är välanvänd men har relativt tjocka luggar kvar. Servicehistoriken är okänd och gångavvikelsen ligger på ca -10s/dygn med god gångreserv.

Sett till åldern är skicket bra men den är långt i från NOS och följande finns att anmärka på:
•Indexet kl 6 sitter något skevt (ev. även kl 4), om det varit så från fabrik eller om någon genom åren pillat på tavlan vågar jag inte svara på. Första bilden ärmissvisande då den inte är tagen rakt framifrån så jag lade jag till en sista bild tagen rakt framifrån. Det finns inga teckna på att det har funnits lumeprickar utanför index och jag har sett varianter både med och utan.
•Länken (passar handled upp till 19-20cm) har en hel del stretch och tunna repor. Endel grövre repor på spännet.
•Bandstiften är slut och något böjda. Det finns även ett litet glapp mellan boett och endlänk pga. detta.
•Om man ska vara petig tycker jag att kronan är något trögare i uppdraget än tidigare Rolex jag ägt, men inga som helst problem att dra upp den
• Delar av serienumret bortskavt under årens lopp och därmed något svårtytt.
•Lumen på visarna ljusare än på index.
•Glaset något repat i ytterkanten
•Givetvis finns märken på boetten men jag kan inte se några utöver de som framgår på bilderna.

Har försökt framhäva allt negativt jag kommit på men ovan nämnda är saker är inget som jag funderat över när jag burit den. Nu gäller det istället att sälja in klockan och vad passar då bättre än ett bildspel :)

hyxgETl.jpg

Txf4tyN.jpg

y6SSiFo.jpg

tVOJKqq.jpg

snvmmWl.jpg

QhO5P3h.jpg

GXgj8y5.jpg

DfDKdHw.jpg

8LzCucJ.jpg

eHbvZdj.jpg

4rgi4qo.jpg


Pris/bytesvärde: 14k inkl. värdefrakt. Klockan finns i Hässleholm för affär F2F.
Fri returrätt inom 48h om beskrivningen ej överensstämmer med skicket.
Är främst intresserad av nedanstående i bytesväg men andra objekt kan vara av intresse:
Rolex DJ, vit/grå med jubilee
Omega Pie-Pan stål eller 18k
Cartier Santos eller Tank
Vintage chrono från Heuer, Movado, UG eller liknande
 
Topp