• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 16013

Loshin

Panerai
Säljer min Rolex Datejust 16013 i guld och stål. Den har en fin linne urtavla, saknas en lume-prick klockan nio och en klockan tio.

Enligt en tidigare ägare ska den vara opolerad. Vilket jag själv inte har kunskap nog att avgöra, men boetten ser bra ut enligt mig. Den är i vettigt skick, det är bakboetten som har mest repor och även märken efter bandbyten.

Enligt en tidigare ägare blev den justerad och trycktestad av rolexurmakare 2009. Finns inget kvitto på det dock. Jag trycktestade den även förra året med godkänt resultat. När jag mätte hur den höll tiden sist, gick den cirka 2 sekunder plus per dygn.

Ett Hirsch Massai Ostrich sitter just nu på. Ett brunt Hirsch Duke i bra skick, och ett helt nytt Hirsch Osiris följer även med.

Cert(såld 1981) medföljer samt ett äkthetsintyg från Bergströms Ur i Göteborg.

Klockan finns i Göteborg. Affär F2F är alltid trevligt men kan även skicka klockan som REK.
Säljes för 13 000 kr inkl frakt. Har referenser från tidigare affärer här på Klocksnack och hos TTT.

Allt via PM.

Mvh, Jimmy.
 
Topp