• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 1603, svart tavla, jubilee

aljung

Panerai
2-Faktor
Hej!

Har köpt en Explorer 14270 så jag vill nu sälja/byta min Rolex Datejust 1603 med matt svart tavla från 1969. Klockan är i bra brukskick, inga hack eller dings i boett eller vridring (drar därmed slutsatsen att den är polerad). Den går bra och håller tiden inom +-5s per dygn. Tavlan är i mycket fint skick. Visarna har tappat sin lume, men inga rester ligger under glaset. Glaset är även det i mycket fint skick och jag tror att det är bytt. Kronan skruvar ut och in som den ska. Ej trycktestad. Kommer på en 62510H jubilee-länk med 55 ändlänkar. Länken är i OK skick med inte alltför mycket stretch. Bör passa handleder upp till 19,5 cm.

Köpt av mig från en tysk handlare i början maj. Klockan skall enligt uppgift från handlaren vara genomgången av urmakare innan försäljning, har inget kvitto på detta. Fick ett års garanti på köpet från säljaren (watchlover2222 på ebay).

Jag vill helst göra ett byte mot en Omega Seamaster Pro 300M quartz med svart tavla och ring (2264.50.00) alternativt den blåtavlade varianten (2265.80.00) med pengar åt mitt håll. Andra bytesförslag kan beaktas, om de innehåller pengar åt mitt håll.

Pris/bytesvärde 15 000:- inklusive frakt.

bild 1.JPG
bild 6.JPG
bild 7.JPG


Referenser hittar du här: http://www.klocksnack.se/threads/aljung.12660/

PM:a gärna med frågor, om du vill ha fler bilder etc.

//Andreas
 
Topp