• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust 16030 -83

Erik.L

Breitling
Hej på er,

Jag impulsköpte just en Datejust 16030 från kaplans för 27k

Den var i förvånadsvärt bra skick med cert signerat och stämplat + ett extra armband.

Jag är rätt dåligt på uskattning av pris och skulle vilja ha lite hjälp för att veta om det var ett ok köp.

Tack!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hej på er,

Jag impulsköpte just en Datejust 16030 från kaplans för 27k

Den var i förvånadsvärt bra skick med cert signerat och stämplat + ett extra armband.

Jag är rätt dåligt på uskattning av pris och skulle vilja ha lite hjälp för att veta om det var ett ok köp.

Tack!

Har du några bilder?
 

Erik.L

Breitling

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    68 KB · Visningar: 403
  • image.jpg
    image.jpg
    91 KB · Visningar: 429
  • image.jpg
    image.jpg
    86.5 KB · Visningar: 410

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ingen original box, bara cert och kvitto från Douglas Krook och extra armband

Okej, har aldrig haft någon 16030 själv, men erbjudande om att köpa en fullset för 30k i nyservat skick för ett tagsen, jag kan inte svara på om det är högt eller lågt. Men av det jag sett på nätet så ska det vara ett rimligt pris.

Med extra länken (skick?) och åtminstone cert bör det absolut inte vara ett pris som är helt ute och cyklar?
 
Okej, har aldrig haft någon 16030 själv, men erbjudande om att köpa en fullset för 30k i nyservat skick för ett tagsen, jag kan inte svara på om det är högt eller lågt. Men av det jag sett på nätet så ska det vara ett rimligt pris.

Med extra länken (skick?) och åtminstone cert bör det absolut inte vara ett pris som är helt ute och cyklar?
Instämmer. Fick också ett liknande erbjudande för ett tag sedan, dock var det en tt.
 

DrKlocka

Audemars
Låter som ett normalt pris hos en handlare. Det hade såklart gå att hitta billigare av privatperson, men låter som ett helt OK pris hos en handlare som sagt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker det är lite mycket för att vara en DJ men samtidigt, vad gör det?
Är du nöjd med klockan? Är svaret ja, så då är det slutduskuterat :)

Att jag tycker det är mycket beror nog mest på mig själv, för jag hade köpt en 1601 :)
 
Topp