• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 16030...

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Har långt gångna funderingar på att släppa iväg min DJ. Inköpt via forumet för några månader sedan.

Börjar att sätta ribban med det tråkiga:
Utbytescase, 4,4milj serienr.
Kronhalsen börjar bli lite trött, men kronan gängar.
Okänd servicehistorik.
En av skruvarna på jubiléelänken(vid spännet) är trasig, spåret är rundat. Detta påverkar om man vill plocka bort den sista lösa länkbiten för man har mindre handled än 16,5-17cm. Beroende på hur löst man vill ha klockan så klart. Inga extra länkbitar medföljer.
Någon mindre repa ute i kanten på plexit, men det går säkert att polera bort om man vill.

Trots okänd servicehistorik så går den bra, saktar sig ca 1min/vecka, men jag har inte mätt jättenoga. Gångreserven testade jag till över 40h efter att ha burit klockan i drygt två veckor. Tavlan är silver.

På det stora hela en vettigt "beater" som är svinsnygg! Hade inte klockbudgeten varit begränsad och annat kallar så hade den fått stanna.

Lite bilder:











Prismässigt tänkte jag: 13kkr Kan säljas utan länk för en lägre summa!

Finns i Malmö. Ev. rek-frakt ingår naturligtvis i priset.
Byten är intressant och jag kan skicka till några tusenlappar om du har något kul t.ex. en Speedmaster Pro.

Ev. frågor, klagomål, synpunkter på priset, prut, kladd, bytesförslag kan vi ta via PM:)
 
Topp