• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust 36mm till frun - blå eller silver?

Blå eller silver?

  • Blå

    Röster: 48 40.3%
  • Silver

    Röster: 67 56.3%
  • Annan färg

    Röster: 4 3.4%

  • Totala väljare
    119
  • Enkät stängd .

Qwerty

Cartier
image.png
image.jpeg
Har nu bestämt att det blir en Datejust 36mm till frun. Jubilee, vitgulds bezel och med diamanter i urtavlan. Men... Vilken färg på tavlan tycker ni passar bäst? Vi väljer mellan blå eller silver.
Rösta gärna!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Vet inte om det är samma bli/silver som jag hade i min DD
Men jag tycker personligen blå är snyggare
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Båda är fina. Har själv en blå men tycker den silvriga med diamanter passar bättre på en kvinna. Vad glad hon kommer bli!
 

JEzus

Breitling
Jag har en 116234 med samma silver urtavla, men sneglar på blå ibland så skulle gå på blå.. Kanske för jag tröttnat lite på silver..
 

månljus

Panerai
Tycker nästan att det ser ut som stenarna försvinner lite med silver, vilket är synd. Blå är egentligen klart snyggare enligt mig men håller med flera här i tråden att silver nog är lättare att matcha. Äh, blå får vinna min röst här.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Jag tycker silver är det självklara valet till en kvinna. Silvertavlan är neutral och funkar till alla kläder och till smycken i silver och vitguld. Om din fru föredrar vanligt guld så är det bara att bita ihop och skippa diamanterna och köra på helguld;) Detta är min frus DJ. Hon gillar både silver och vitguld:)
DJ.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Alla vet ju att blå är en pojkfärg, men tycker hon ska bryta genusreglerna och köra på den blå... ;)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Skulle gå på silver då jag antar att detta blir hennes enda klocka. Silver kommer fungera till allt och är också diskret. Personligen kan jag tycka att diamanterna blir lite väl synliga mot den blåa tavlan och silver ger ett diskretare/elegantare uttryck. I slutändan är det väl lite en fråga om hur hon är lagd. Gillar hon att synas och är bekväm med att halva jobbet ser att hon har ny klocka direkt eller gillar hon att flyga lite under radarn?
Att byta är väl en enkel sak även om jag antar att tavlorna med sten kostar en peng.
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Med diamanter på tavlan tycker jag grå är betydligt snyggare. Det enda man kanske bör tänka på (egen erfarenhet av silvertavlad DJ) är att det blir lite svårare att läsa av klockan med grå visare på grå bakgrund.

Jag bytter för ett tag sedan till tuxedo dial (tror jag den kallas) och då ser den ut så här.





 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Blått! Roligare. Femtio nyanser av blått är roligare än silver. Chefens syster har en 116234 på Oyster med silverfärgad tavla och den är rätt platt - eller diskret om man föredrar det. Den blåa går från svart till ljusblått beroende på ljus. Den silvriga är...bara...silver.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Och självklart ska du köra roulette ;)

image.jpeg
 
Topp