Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Datejust helt i guld, vad heter modellen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 18fullmakt, 25 juli 2013.

1. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Jag är på jakt efter en klocka som är helt i guld, till utseendet. Bandet är egentligen av mindre betydelse då jag planerar att ha ett läderband. Två klockor jag har helt fastnat för är Rolex Datejust och Omega PiePan. Det förra finns oftast helt i stål eller med gulddetaljer, likaså gäller den senare. Men bägge finns helt i guld till utseendet och sträcker sig då egentligen rejält över min budget på 20 000 kr.

Rolex Datejust helt i guld har jag sett sällan och jag undrar därför vad modellen heter: http://www.erelyx.com/blog/wp-content/uploads/2011/02/12803113450.jpg

Den som förövrigt har en klocka med de preferenser jag söker, som nämnt ovan, kan ju slänga in ett PM. Vid verkligen "rätt klocka" kan det bli svårt att hålla sig inom sin budget.

EDIT: Jag tänker mig att jag kunna "pruta" mot att jag inte behöver få med en eventuell guldlänk. Så det är helt bara boet jag är intresserad av, i utbyte mot ett lägre pris, d.v.s.

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Du söker nog referens 1601/8 benämns oftast som 1601, dvs samma ref som stål och stål/guld tyvärr.

3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Klockan på bilden är en 1601 i gulguld.

4. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Vet du om det finns någon mer modellbeteckning om man just söker i guldguld? Och vet du vad det uppskattade värdet kan ligga på sådana?

5. POO

POO Präst

16018

6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Du får en ok Rolex Day Date för runt 30K efter mycket letande. Utan att veta skulle jag tippa på ca 25K för en Datejust.

Med ett ok armband får du lägga till 25-30K när det gäller DD.

7. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
  8. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
  9. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Satsa på en Day Date som sagt. Skulle kännas naket med guld men utan dag på tavlan. Riktpris blir då iofs 30 lax.

10. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Ja, det är den efterföljande modellen.
    Nja, 1601 är aldrig helt i stål eftersom referensen i sig innebär räfflad guldring.

11. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Varför inte?

12. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Bombay.

13. Donkii

Från:
    Östersund

Du har rätt, noterade inte det :/ Keep away! :)

Andrew gillar detta.
  14. JayJay

JayJay Biskop

Priserna på day date & datejust i guld är tyvärr ganska likvärdiga. Från ca 30k och uppåt för fina exemplar. Det är i a f vad jag kommit fram till efter lite sökande på bland annat chrono24.
    Bara att spara lite till och under tiden fundera ordentligt över vad du verkligen vill ha.

15. leben

leben El Patrón

Kolla på ref 1803.

16. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Vad menar ni med Bombay?

17. Donkii

Från:
    Östersund

Från Indien, en hel del franken klockor och udda lösningar/renoveringar som sällan håller i längden.
    Inte värt risken helt enkelt :)

18. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Hur såg ni att den var därifrån?

19. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Klockan skickas från Indien stod det i annonsen.

20. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Är Lite nybörjare på ebay så vill gärna fråga om detta, du menar att trots att säljaren har så bra omdömme är det alltså inte rekommenderat att köpa av dennes pga geografisk placering?

Mårtenssons ur Brookfield