Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex DateJust II - Åsikter...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 17 april 2013.

1. ...vet att ni troligen är sjukt trötta på mina åsikter trådar, men vafaaan, något måste vi ju snacka om...

Jag som alla andra gillade inte DJII när den kom ut, men å andra sidan var det ingen som gillade DSSD när den kom heller och nu är den ju populär som faan, ser fler och fler trådar på olika forum om DJII och jag börjar gilla den, speciellt med blå tavla och stickindex...lite som en fetare skyfall och att det är en Rolex :)

Fratello skrev att Rolex fanboys tar till sig nyheter långsamt och det kanske stämmer, kanske var både DJII och DSSD för stora förändringar för Rolexfolket, men nu har man börjat uppskatta dom och 41mm är inte så stort....

http://www.fratellowatches.com/rolex-datejust-ii-the-new-cool/

Jag gillar hursomhelt DJII och det är nog en skönt lite blingig sommarklocka som passar till allt och ingenting, men jag vet inte om jag gillar den släta eller räfflade ringen bäst????

Traditionellt så har man ju haft slät ring till Oysterband och räfflad till Jubilee, så det bör ju vara slät, MEN den blir mer blingig och ser lite fetare ut med räfflad....och den räfflade är ca 15k dyrare :( ....

Vad tycker ni? Räfflad eller slät??? någon som haft en DJII???? Åsikter om DJII i övrigt???

(och RicRob, bara blå tavla är aktuellt, inte SVART ;))

Slät ring...

Räfflad ring...

2. Ricrob

Ricrob Friherre

Enkelt.. Räfflad ring, stick index och SVART tavla! :D

Wii, fredrik och morrism gillar detta.
  3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Nya helstålen är inte dum alls, en riktig Milgauss- och 39mmExpI-dräpare. Halvguldsvarianterna är inte kul (som vanligt).

4. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Jag gillar den, dock endast med slät ring och stavindex. Skulle dock ha svårt att motivera valet (och prisskillnaden) av en DJII över en "vanlig" DJ.

5. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Jag tycker att i grunden är ringen för bred på DJII, men det är mindre tydligt med en räfflad ring. Blå tavla och stavindex är skitsnyggt!

6. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Röstar på Räfflad ring, med den släta ringen känns klockan naken på nåt sätt...

fredrik, Camo00, Fabian och 1 annan gillar detta.
  7. Per

Per Björklövens finest

Pallar man sizen är den riktigt snygg. Påminner lite om Milgaussen men är resor snyggare. Do it! :)

Målarn gillar detta.
  8. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Tycker helt klart slät är snyggast...

9. Singular

Ah, är det nån skillnad att tala om i pris?

F.ö. är jag rakt motsatt Molle - jag tycker att att de radiella linjerna i glasringen förstärker bredden...

10. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Ganska trevlig, möjligen att indexen är lite för biffiga. Föredrar gamla datejust

11. Jag gillar DJII helt klart! Räfflad ring med blå tavla med stavindex är klockrent!

Målarn gillar detta.
  12. Singular

Se på fan, en femtusing som skiljer mellan stålvarianterna...

13. Är det samma boett på DJII, DDII och Sky-Dwellern???

14. Ricrob

Ricrob Friherre

Faen, nu blev jag sugen igen...

Aquaracer2 och Målarn gillar detta.
  15. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Skydwellern är väl typ 43?

16. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    42mm

17. Tuff

Tuff Stadsbo

Tycker nog att den räfflade ringen känns för stor men röstan faller nog på den iaf. Diggar dock både den blå och svarta tavlan som fasen!

18. Ricrob

Ricrob Friherre

Tror inte det.. Skydweller är väl 42 mm dessutom..?

19. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Slät ring var definitivt snyggast.

20. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    DJII och DDII har 41mm boett och Sky-Dwellern har 42mm

21. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Spot on! :pompus:

Målarn gillar detta.
  22. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    väldigt mycket bling med WG bezel..

Har haft väldigt små funderingar på att testa en med stålbezel, men kommer inte riktigt överrens med boetten. Känns inte riktigt bra, trots att den ser väldigt bra ut på foto!

23. ErikGBG

ErikGBG Biskop

räfflad, annars kan man lika gärna köpa en milgaus, som enligt mig är snyggare.

24. Ok, tack...

Verkar vara mer eller mindre jämt skägg mellan räfflad och slät ring, personligen så tycker jag den ser lite mindre ut och mer elegant med slät och fetare och lite mer 'in your face' med räfflad, men 15 000 upp för räfflad är rätt tungt...ska prova båda i helgen och då får jag se, hursomhelst så tycker jag den blå tavlan är helt underbar och det är den som är en stor del av varför jag vill ha en DJII...

Har väl ändå siktat in mig på en ny tills dess..:rolleyes:

25. Ricrob

Ricrob Friherre

Vart ska du testa? När jag var inne på en sist och var hos Rob E för att testa, så hade de bara en med räfflad ring, ljusblå tavla och romerska siffror inne och det gick inte alls att få feeling, så kolla vad som finns vart innan du kutar iväg.

26. Per

Per Björklövens finest

Detta är bland det snyggaste Rolex gjort senaste 20 åren. :)

27. Pratade med Marcus idag och ha sa att dom hade dom inne dock inte vilka tavlor, viktigast är att testa både slät och räfflad, tavlan är redan bestämd :D

Målarn gillar detta.
  28. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    När tänkte du dra dit under helgen?? Jag måste dit och kolla lagerstatus på en klocka...

29. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Slät ring men jag föredrar den gamla storleken, skulle kunna tänka mig att polera mittlänkarna på en oysterlänk till min 1603 :)

30. Ricrob

Ricrob Friherre

Ja, fysatan vad snygg den är! Med svart tavla är den fanfackintastic! Riktigt bra bild dessutom..

Mårtenssons ur Brookfield