• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DateJust II - Åsikter...

...vet att ni troligen är sjukt trötta på mina åsikter trådar, men vafaaan, något måste vi ju snacka om...

Jag som alla andra gillade inte DJII när den kom ut, men å andra sidan var det ingen som gillade DSSD när den kom heller och nu är den ju populär som faan, ser fler och fler trådar på olika forum om DJII och jag börjar gilla den, speciellt med blå tavla och stickindex...lite som en fetare skyfall och att det är en Rolex :)

Fratello skrev att Rolex fanboys tar till sig nyheter långsamt och det kanske stämmer, kanske var både DJII och DSSD för stora förändringar för Rolexfolket, men nu har man börjat uppskatta dom och 41mm är inte så stort....

http://www.fratellowatches.com/rolex-datejust-ii-the-new-cool/

Jag gillar hursomhelt DJII och det är nog en skönt lite blingig sommarklocka som passar till allt och ingenting, men jag vet inte om jag gillar den släta eller räfflade ringen bäst????

Traditionellt så har man ju haft slät ring till Oysterband och räfflad till Jubilee, så det bör ju vara slät, MEN den blir mer blingig och ser lite fetare ut med räfflad....och den räfflade är ca 15k dyrare :( ....

Vad tycker ni? Räfflad eller slät??? någon som haft en DJII???? Åsikter om DJII i övrigt???

(och RicRob, bara blå tavla är aktuellt, inte SVART ;))

Slät ring...
9E1CE03F-DC78-4D7E-87D2-0C367F838A5E-15451-00001C83DF1B8BC6.jpg


60CB7393-2790-40DE-B6AD-3DC7C8165A2F-15451-00001C83D1486155.jpg


9C1ADFFC-D77B-460C-B485-5F49FE65BFE8-15451-00001C83B1D5C4C1.jpg


DB707B08-D011-45FC-A6ED-6331134F3CAA-9803-000005D0ED10DCBE.jpg



Räfflad ring...
4787808611_47d085bea0.jpg


DJIIOutfitWeb.jpg


attachment.php


8560701043_047d6f381a_c.jpg


DJIIPlateWeb.jpg


DJIIAngleWeb.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nya helstålen är inte dum alls, en riktig Milgauss- och 39mmExpI-dräpare. Halvguldsvarianterna är inte kul (som vanligt).
 

RDFG

Cartier
Jag gillar den, dock endast med slät ring och stavindex. Skulle dock ha svårt att motivera valet (och prisskillnaden) av en DJII över en "vanlig" DJ.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag tycker att i grunden är ringen för bred på DJII, men det är mindre tydligt med en räfflad ring. Blå tavla och stavindex är skitsnyggt!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Pallar man sizen är den riktigt snygg. Påminner lite om Milgaussen men är resor snyggare. Do it! :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag gillar den, dock endast med slät ring och stavindex. Skulle dock ha svårt att motivera valet (och prisskillnaden) av en DJII över en "vanlig" DJ.

Ah, är det nån skillnad att tala om i pris?

F.ö. är jag rakt motsatt Molle - jag tycker att att de radiella linjerna i glasringen förstärker bredden...
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Tycker nog att den räfflade ringen känns för stor men röstan faller nog på den iaf. Diggar dock både den blå och svarta tavlan som fasen!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
väldigt mycket bling med WG bezel..

Har haft väldigt små funderingar på att testa en med stålbezel, men kommer inte riktigt överrens med boetten. Känns inte riktigt bra, trots att den ser väldigt bra ut på foto!
 
DJII och DDII har 41mm boett och Sky-Dwellern har 42mm

Ok, tack...


Verkar vara mer eller mindre jämt skägg mellan räfflad och slät ring, personligen så tycker jag den ser lite mindre ut och mer elegant med slät och fetare och lite mer 'in your face' med räfflad, men 15 000 upp för räfflad är rätt tungt...ska prova båda i helgen och då får jag se, hursomhelst så tycker jag den blå tavlan är helt underbar och det är den som är en stor del av varför jag vill ha en DJII...

Har väl ändå siktat in mig på en ny tills dess..:rolleyes:
 

Ricrob

Patek
Ok, tack...


Verkar vara mer eller mindre jämt skägg mellan räfflad och slät ring, personligen så tycker jag den ser lite mindre ut och mer elegant med slät och fetare och lite mer 'in your face' med räfflad, men 15 000 upp för räfflad är rätt tungt...ska prova båda i helgen och då får jag se, hursomhelst så tycker jag den blå tavlan är helt underbar och det är den som är en stor del av varför jag vill ha en DJII...
Vart ska du testa? När jag var inne på en sist och var hos Rob E för att testa, så hade de bara en med räfflad ring, ljusblå tavla och romerska siffror inne och det gick inte alls att få feeling, så kolla vad som finns vart innan du kutar iväg.
 
Vart ska du testa? När jag var inne på en sist och var hos Rob E för att testa, så hade de bara en med räfflad ring, ljusblå tavla och romerska siffror inne och det gick inte alls att få feeling, så kolla vad som finns vart innan du kutar iväg.

Pratade med Marcus idag och ha sa att dom hade dom inne dock inte vilka tavlor, viktigast är att testa både slät och räfflad, tavlan är redan bestämd :D
 

jabla

Sarlacc
Slät ring men jag föredrar den gamla storleken, skulle kunna tänka mig att polera mittlänkarna på en oysterlänk till min 1603 :)
 
Topp