• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DateJust II - Åsikter...

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Varmed när en kollega o höstas köpte en räfflad med stavindex på Rob E. Den är sjukt snygg men upplevs faktiskt större än man tror. Funkar storleken är det bara att åka.
 

Målarn

The Steak
Räfflad gäller!!

Ser att det går bra för Målar kollegan med tanke på att Visa Black sticker ut i plånkan haha

rolleplnka.jpg


IMG_20121024_145306-2.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker proportionerna är lite off på DJII, glasringen blir för fet helt enkelt, vilket hag tycker förstärks på den räfflade

Vad gäller tavlor så gillar jag mörkblå samt stavindex

Ergo - jag röstar på slät ring samt blå tavla med stav

Nån som sett jämförande bilder på glasringarna mellan DJII och en Milgauss? Vore ju intressant att se om boetterna och glasringarna är samma...

En gammal kollega till mig har DJII med räfflad ring och oyster, tyckte den såg bra ut men blir en lite märklig blandning av "dressklocka" och sport. Skulle kunna säga att det är en sportrolle i dress-outfit. Undrar om inte 38-39mm hade varit bättre...

Masterkiller - har du mkt tid över att fundera på nya förvärv nu när du har pappasemester..? :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det låter ju som en plågsam kombo... Du får haka på Jobemans V75-lapp så att du får in lite kosing - du verkar ha dyra inköpslistor att beta av :greedy:
 

Isodor

Audemars
Jag har testat båda IRL, nya med slät ring och med räfflad.

Såhär: Den räfflade tycker jag är häftigare och det ger ett helt annat intryck än den släta, som faktiskt känns "tråkig". Dock så blingar det så otroligt mycket märkte jag om den räfflade så det skulle kännas pinsamt att bära den om man inte är man nog för det. Att svinga upp en sådan på puben så undrar ju folk nästan om man köpt något tjejsmycke.

Dock är klockan fin att se på.

Edit:

Vidare skulle jag vilja säga att den blåa färgen uppfattas som mycket mörk, och lite för mörk för jag ska tycka den är något för mig. Jag tycker att Omegas AT-blå är i mycket finare ton.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Personligen anser jag att stålvarianterna är tråkiga och lite platta. Tar hellre en ren Sportrolle i så fall. Ska du prompt ha en så är räfflad ring ett måste. Har aldrig förstått mig på dem som förespråkar slät ring. Klockan ser naken ut precis som Målarn skrev.

Hade själv en TT DJII med slate/roman och saknar den mer än min TT Sub. Otroligt fet klocka och glasringen skiner upp ett helt rum. :) Storleksmässigt var det inga bekymmer alls.

 

Målarn

The Steak
Personligen anser jag att stålvarianterna är tråkiga och lite platta. Tar hellre en ren Sportrolle i så fall. Ska du prompt ha en så är räfflad ring ett måste. Har aldrig förstått mig på dem som förespråkar slät ring. Klockan ser naken ut precis som Målarn skrev.

Hade själv en TT DJII med slate/roman och saknar den mer än min TT Sub. Otroligt fet klocka och glasringen skiner upp ett helt rum. :) Storleksmässigt var det inga bekymmer alls.


Den var Fet !!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Den är snygg med stavindex och både räfflad och slät ring. Enligt mig hade dock index kunnat vara lite mindre. Tycker det tar över för mycket av tavlan.
 
Håller faktiskt på att väga över mot den räfflade, ska testa IRL först, vem vet kanske inte ens går igång på DJII överhuvudtaget IRL, kanske bara bilderna som gör att den ser såå jävla schysst ut...

Till er som gillar Millgaus så kan jag säga att den är absolut inget för mg, varför vet jag faktist inte....

Det var faktiskt den här bilden som fick igång mig på DJII

image.php


Har ju subben som är diskret så om denna är blingig är inget problem....

Har alltid varit svag för blå tavlor och dom kommer ju som vi alla vet bara till sin fulla rätt i solljus och kan ju ofta se svarta ut annars, men det är ju en sommarklocka så man lär ju få njuta av den blå färgen...

Men jag måste säga att jag hade trott att fler skulle vara negativa mot DJII, men det är val bara att vänta in Stekarn, Seglarn och Rareoholicen....
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Men jag måste säga att jag hade trott att fler skulle vara negativa mot DJII, men det är val bara att vänta in Stekarn, Seglarn och Rareoholicen....

...you called Master...

...nä, men för att på ett finare sätt uttrycka "couldnt care the fuck less"... ber jag att få citera Walt Whitman:

"I have nothing to do with this system, not even enough to oppose myself to it..."

:cigar:


å andra sidan har jag redan idag skickat betalning för inte mindre än, el jo... de är rätt små... TVÅ Oysters... -Iiiinnnncoming!!!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
...you called Master...

...nä, men för att på ett finare sätt uttrycka "couldnt care the fuck less"... ber jag att få citera Walt Whitman:

"I have nothing to do with this system, not even enough to oppose myself to it..."

:cigar:


å andra sidan har jag redan idag skickat betalning för inte mindre än, el jo... de är rätt små... TVÅ Oysters... -Iiiinnnncoming!!!

Yeah baby!
 

DrDre

Patek
Nya helstålen är inte dum alls, en riktig Milgauss- och 39mmExpI-dräpare. .

Det skulle nog krävas pistolhot för att jag skulle hålla med när det gäller Milgauss-dräpare. Milgaussen har ju några roliga attribut, med matt tavla, blixtvisaren och lite skojiga oranga detaljer, men nackdelar i form av polerade mittlänkar och polerad boett. Tyvärr har ju DJ II:an samma nackdelar och även visare som är lite för små och en krona som är lite för liten. I den perfekta världen så hade man ju velat kombinera den matta boetten från Explorer 39:an, den matta tavlan, lite större krona och skojigheten från Milgauss och på en DJ någon av de svarta eller blå urtavlorna med stavindex och med större visare.



 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tycker den räfflade ringen är coolast, snyggaste tavlan är rhodium, synd att den nog bara finns med arabiska och inte stavindex.

IMGP1083.jpg


IMGP1089.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker dom är fina! Både räfflade och släta. Det finns en fantastisk ljusblå tavla också, åtminstone på DayDate. Dom blir väldigt classy med polerade mittlänkar. Gillar dom romerska siffrorna också, men håller med om att indexen är lite blaffiga idag.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller faktiskt på att väga över mot den räfflade, ska testa IRL först, vem vet kanske inte ens går igång på DJII överhuvudtaget IRL, kanske bara bilderna som gör att den ser såå jävla schysst ut...

Till er som gillar Millgaus så kan jag säga att den är absolut inget för mg, varför vet jag faktist inte....

Det var faktiskt den här bilden som fick igång mig på DJII

Har ju subben som är diskret så om denna är blingig är inget problem....

Har alltid varit svag för blå tavlor och dom kommer ju som vi alla vet bara till sin fulla rätt i solljus och kan ju ofta se svarta ut annars, men det är ju en sommarklocka så man lär ju få njuta av den blå färgen...

Men jag måste säga att jag hade trott att fler skulle vara negativa mot DJII, men det är val bara att vänta in Stekarn, Seglarn och Rareoholicen....
Håller med NA, efter att ha dissat en modell x gånger blir det lite.... lamt. MEN den är för stor för dig. Du har en stor (eller flera om man räknar icke-rolex) sportdinka så varför skulle du vilja förstöra dressalternativet genom att köpa en för stor variant? Vad kompenserar du för? Det är inte smakfullt med uppblåsta ur som kväver handleden. Uret skall sitta på handleden och inte tvärt om. Tänker man på stekarfaktorn, vet att du gör det mästerdödarn, härstammar de flesta stora blingiga uren från ur och penn, dvs. ocredigt.

Så nej, köp då hellre en för stor månjaeger...
 
Det skulle nog krävas pistolhot för att jag skulle hålla med när det gäller Milgauss-dräpare. Milgaussen har ju några roliga attribut, med matt tavla, blixtvisaren och lite skojiga oranga detaljer, men nackdelar i form av polerade mittlänkar och polerad boett. Tyvärr har ju DJ II:an samma nackdelar och även visare som är lite för små och en krona som är lite för liten. I den perfekta världen så hade man ju velat kombinera den matta boetten från Explorer 39:an, den matta tavlan, lite större krona och skojigheten från Milgauss och på en DJ någon av de svarta eller blå urtavlorna med stavindex och med större visare.

Du glömde att den skulle vara gratis oxå....;)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Räfflad ring är enda alternativet enligt mig. Sen ska det vara stavindex eller romerska. Därefter får du välja fritt ;)
 

finnirgens

Panerai
Jag tycker den är snygg. Inget fel på den gamla DJ:n heller för den delen. Röstar på den släta ringen. Blå tavla!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tycker Romerska förstör klockan, TT var inte snyggt heller.
Blåa tavlan med räfflad och stavindex är the way to go ändå.
 
Topp