• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DateJust II - Åsikter...

Zed

Swissera
Professional Dealer
Klart att du ska ha en TT för att komplettera SubC! Det är en "håll käften" klocka som märks. Jag har aldrig fått så många positiva kommentarer som med TT DJ II.
 

Ricrob

Patek
Ahaaaa, jag ser att du börjar ta lite vett till dig och snegla på svart tavla, bra där! T/T är f.ö. kung men det behöver jag väl knappt säga ut högt..
 
Det är väl det som är tjusningen med både DJII och den vanliga DJ, man kan välja lite själv bland tavlor ringar osv....och hitta sin egen stil...

Kul att alla tycker lite olika....
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Wow! Inte kikat så mycket på DJII innan.

Räfflad ring med stavindex och blå eller svart tavla. Misstänker att de är något stora för mig dock, synd! Gillade faktiskt TT med romerska också.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag provade några av dessa modellerna förra veckan. Tyckte att slät ring påminde för mycket om Milgaussen och såg naket ut jämfört med den räfflade ringen så jag hade valt den räfflade. Däremot valet av urtavla hade varit svårare pga det "stora" utbudet. Kan tycka att det kan vara snyggt med romerska siffror men frågan är ju om man kanske tröttnar på dom så säkraste kortet är väl att välja stavindex men TT:n var inte dum. ;)
 
Jag provade några av dessa modellerna förra veckan. Tyckte att slät ring påminde för mycket om Milgaussen och såg naket ut jämfört med den räfflade ringen så jag hade valt den räfflade. Däremot valet av urtavla hade varit svårare pga det "stora" utbudet. Kan tycka att det kan vara snyggt med romerska siffror men frågan är ju om man kanske tröttnar på dom så säkraste kortet är väl att välja stavindex men TT:n var inte dum. ;)

Vad tyckte du om den generellt, storlek osv....
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Vad tyckte du om den generellt, storlek osv....

Jag gillar storleken och tycker inte att den är för stor. Höjden är som SubC (0,2 mm högre). Provade även en DJ (36 mm) men det blev för litet. Tycker att den hade kunnat kompletterat en SubC som dressat ur och den räfflade ringen + blankpolerade mittlänkarna gör den alldes lagom "blingig". ;)
 
The way to go....

Bild från TRF, jävlar vad snygg den är med blå tavla...

DJIIOutfitWeb.jpg
 

Ricrob

Patek
Bling bling bling, here come's the king! Supersnygg är en underdrift... Hmm, måste kika lite mer.. Nej, inte byta.. Åååh.. Maj prääääschööööös!
 

Isodor

Audemars
Den är sjukt bling IRL, jag provade denna på Rob för ca 1 månad sedan.

Jag älskar hur den ser ut egentligen men att båda bezeln och länken som är polerad i mitten blev bara för mycket.. Dessutom blev tavlan för mörk för att matcha blinget i mitt tycke... Jag hade tänkt att slå till på en exakt lika som du MK men detta av väjde mig.
Ska bli intressant att höra dina åsikter!
 
Den är sjukt bling IRL, jag provade denna på Rob för ca 1 månad sedan.

Jag älskar hur den ser ut egentligen men att båda bezeln och länken som är polerad i mitten blev bara för mycket.. Dessutom blev tavlan för mörk för att matcha blinget i mitt tycke... Jag hade tänkt att slå till på en exakt lika som du MK men detta av väjde mig.
Ska bli intressant att höra dina åsikter!

Jaa, vem vet kanske blir ett tvärstopp när jag testar den....eller inte...
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Dessa DJ är jätte snygga. I denna tråden har många tyckt att denna är för stor med 41mm. Jag är dålig på rolex, men finns inte vanlig DJ med polerade mittlänkar, blå urtavla och räfflad ring, dvs samma klocka men 36mm?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Topp