• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DateJust II - Åsikter...

Slutsats:

DJII = 100ggr grymmare än vanliga DJ....

Räfflad ring the way to go....

Blå tavla är magisk...

41mm är perfekt

Alla andra som tycker annorlunda har fel....


=

En bra kandidat till nästa inköp...

BB9A95B6-8927-4352-A072-000834DA7C42-169-0000000864D709A9_zps85ead561.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Irritationen för mig var att kronan kändes aningen liten jämfört med storleken på boetten. Men nu börjar man vänja tanken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dislike faktiskt. Själva klockan är fin, men för stor. Räfflad ring är dock snyggast då det ger bäst symmetri.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Slutsats:

DJII = 100ggr grymmare än vanliga DJ....

Räfflad ring the way to go....

Blå tavla är magisk...

41mm är perfekt

Alla andra som tycker annorlunda har fel....


=

En bra kandidat till nästa inköp...

BB9A95B6-8927-4352-A072-000834DA7C42-169-0000000864D709A9_zps85ead561.jpg
Jag tar nog tillbaka det jag sa att jag föredrog slät ring... Räfflad är snyggare... En sån där måste man ju ta och klämma på vid tillfälle hos någon AD. Var det den med blå tavla som har referensen 116334? läcker är den hur som helst.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Slät ring har REF 116300

Räfflad ring har REF 116334

Vet ej vad blå tavla har?
Har haft lite diskussioner med Sambons brorsa om Datejust II. Han är i funderingarna att köpa en DJ 1601, men sen har han även tittat på 116334, jag hade helt klart satsat på att spara mera och kört på en 116334 :)
 

Helvetia

Cartier
Tycker den räfflade är finast. Skulle själv föredra blå AT före den med slät ring, tror jag. Har inte klämt på DJ2 så jag undrar väl också om den inte är lite för stor?
 

Rookien

Panerai
Sjukt fin!!! Gillar slät mer tror jag.
Blir avis och nästan ångerfull när jag kollar på min skyfall:(. Vad ligger listpriset på?
 

A.Gold

Omega
Den oräfflade är lite för lite och den räfflade är lite för mycket... Föredrar den vanliga dj alla dagar i veckan!
 
Topp