• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..? Uppdaterad!

Ricrob

Patek
Jag har snöat in.. Igen! Tanken var att ngn gång testa Rolex-träsket och när det var dags, har GMT-C varit det givna valet men nu har jag kommit på andra tankar minsann! Sedan Målarn la ut tråden där hans polare köpte varsin DJII'a varav den ena en svart med stavindex har den snurrat i mitt huvud... Inte bra! Eller..?

Är det ngn här som äger en sådan? Reflektioner? Verk? Andrahandsvärde? Jag känner att det är en riktigt sportig dressklocka och därmed kanske den perfekta vardagsklockan, är jag knäpp då?

Slänger in ett par Google-bilder så ni vet vilken modell jag menar.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    35.3 KB · Visningar: 1,195
  • image.jpg
    image.jpg
    49.1 KB · Visningar: 1,152
  • image.jpg
    image.jpg
    51.8 KB · Visningar: 1,173

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Det är fina klockor men hade du tänkt sälja Ploppen isåfall?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Nej för fan... Datejust på oysterlänk ska ha slät ring!
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Det är en fin klocka dock hade jag nog tröttnat på den, jag hade köpt GMT-C. När ser vi Ploppen ute på köp och sälj då? : )
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Gillar den. Hade problem med den i början men tror att Målarns bilder fick även mig att börja digga den.
 

Målarn

The Steak
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Köp en Sub istället, kolla hur mycket Finare den är :D
IMG_20121024_145306-2.jpg


Med svart tavla
20121023_162822.jpg


Med vit tavla (Finare än svarta enligt mig)
rolleplnka.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Om jag måste välja vinner den med svart tavla.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Vit tavla är finast, med stavindex..Cleant och förmodligen ett bra val för dig, skulle det dock innebära försäljning av ploppen så blir jag besviken! Och tror utan tvekan att du om någon skulle tröttna på några dagar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Har ännu inte sett DJII:an på en arm där den inte ser löjligt stor ut, men i detta fall, kör! Eller gå och testa i alla fall så vi får en bild.
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Du är nog knäpp, men självklart ska du ha en DJII :)
Jag har själv klämt och känt på en sådan under förra jakten, jättefin och i bra storlek! Enda jag störde mig på var att kronan var aningen för liten för boetten.
 

Målarn

The Steak
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Aurum skrev:
Har ännu inte sett DJII:an på en arm där den inte ser löjligt stor ut, men i detta fall, kör! Eller gå och testa i alla fall så vi får en bild.

Tror på Ricrob den skulle kännas Liten :lol:

Wristshot från vännen
20121024_185515.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Jättesnygg! Vår Europachef har en dylik fast med romerska siffror. Första gången jag såg den blev jag överraskad då jag inte fattat att Rolex gjort dessa i herrstorlek dvs över 40 ynka mm... :cool:
 

Ricrob

Patek
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Tack alla för bra input! Slät ring blir det inte snack om, ganska snyggt men det är den "hackiga" ringen jag går loss på även på de gamla DJ. Ang vit eller svart så vinner svart på den här modellen. Är ju en sucker för vita tavlor men det är en för stor förlust utav kontrast på denna helt enkelt. Målarn, tack för trion, det oroar mig lite att Sub'en faktiskt ser större ut... Josef, jag har också tänkt på kronan men det stör inte så mycket.. Tror jag?

Jag får helt enkelt kila förbi och klämma på en i morgon och ta det därifrån!

Föresten, ang andrahandsvärdet! Vad tror ni? Ganska ny modell som sjunkit en hel del redan.. Eller?
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Jag väntar på mellandagsrean på Rob Engström! Då jävlar! Häng på du med :mrgreen:

Men ärligt, på något sätt så får jag den känslan att du inte är en DJ-kille? Dina klockor du har/haft innan har ju väldigt sportig/toolig look. Du är suktar inte efter en DjII enbart för storleken? Sry att jag är en party pooper :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Är inne på samma spår som Josef. Efter att ha flippat frenetiskt verkar du ändå rätt nöjd med ploppen. DJ2 känns som en klocka man tröttnar tokfort på, eller har jag fel?
 

Ricrob

Patek
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Hmmm.... Jo... Ja.... Efter att jag såg Lebens Plopp precis så vette fan... Ska ändå kolla på en i morgon.. Faen!
 
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Fryken skrev:
Är inne på samma spår som Josef. Efter att ha flippat frenetiskt verkar du ändå rätt nöjd med ploppen. DJ2 känns som en klocka man tröttnar tokfort på, eller har jag fel?

Det värsta är väl att RicRob inte väljer själv längre, han har grav flippersjuka och likt att en Pundare vet att det är dåligt med drogerna men han måste ta dom ändå, likadant för FlippMasterFlipp RicRob....

Nu har redan absitinensen börjat komma krypande och då finns det bra ett botemedel och det är just nu DJII :lol:
 

Optimisten

Cartier
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Ricrob skrev:
Tack alla för bra input! Slät ring blir det inte snack om, ganska snyggt men det är den "hackiga" ringen jag går loss på även på de gamla DJ. Ang vit eller svart så vinner svart på den här modellen. Är ju en sucker för vita tavlor men det är en för stor förlust utav kontrast på denna helt enkelt. Målarn, tack för trion, det oroar mig lite att Sub'en faktiskt ser större ut... Josef, jag har också tänkt på kronan men det stör inte så mycket.. Tror jag?

Jag får helt enkelt kila förbi och klämma på en i morgon och ta det därifrån!

Föresten, ang andrahandsvärdet! Vad tror ni? Ganska ny modell som sjunkit en hel del redan.. Eller?

Precis som alla rolexklockor så ser DJ II tråkig ut i katalogen. Men när jag såg dem i verkligheten så blev jag riktigt imponerad! Om du väljer stavindex får du lite sportig look också. Fungerar faktiskt med både räfflad och slät boettring:
Federer_Olympics_AP.jpg

har du mer pengar att bränna köp DD II
RogerFedererDayDateII.jpg


Bryr du dig om beg priset köp beg. Priserna börjar vid 39 000

http://www.chrono24.com/en/rolex/dateju ... From=30000

här är den du vill ha
http://www.chrono24.com/en/rolex/dateju ... 194787.htm
43 000 kr
uret 62 000 kr
ad 70 000 kr

Jag kan inte lova något, men enligt min erfarenhet är risken större att bli rånad på klockan än att bli blåst av en serös handlare. Kolla upp noga först bara.

Vill du känna dig säkrare ta en dyrare klocka från handlare med fler rekomendationer
http://www.chrono24.com/en/rolex/dateju ... 173943.htm
47 000 SEK
 
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Ok nu måste foten sättas ner min vän... NEJ FÖR FAN! :evil: :evil: :evil:
Du kommer flippa den där styggelsen snabbare än Tommy Körberg drar i sig en lina koks..
Den flyger lite för mycket under radarn för att du ska kunna ha den mer än en vecka tyvärr, så behåll Ploppen som sticker ut en del och sitter som en smäck på din späda handled.
Så ta förnuftet till fånga och lägg undan en liten sudd till flipp och trix kassan och snöa in på gammalt mögel eller seikos för att stilla flipp tarmen.

MVH
Anders P
 

Optimisten

Cartier
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Desmond_Malone skrev:
Ok nu måste foten sättas ner min vän... NEJ FÖR FAN! :evil: :evil: :evil:
Du kommer flippa den där styggelsen snabbare än Tommy Körberg drar i sig en lina koks..
Den flyger lite för mycket under radarn för att du ska kunna ha den mer än en vecka tyvärr, så behåll Ploppen som sticker ut en del och sitter som en smäck på din späda handled.
Så ta förnuftet till fånga och lägg undan en liten sudd till flipp och trix kassan och snöa in på gammalt mögel eller seikos för att stilla flipp tarmen.

MVH
Anders P

Nej, han kan gott köpa DJII:an från Belgien. Sverige behöver fler dress-klockor.
 
Topp