• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..? Uppdaterad!

Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

Optimisten skrev:
Personligen hoppas jag att sportklockorna kommer följa samma stig som SUVar. SUVar kan köras av dem som verkligen behöver terrängegenskaper eller om man vill sticka ut ur mängden. Men som standard finns det många elegantare, snyggare och lämpligare val än en SUV / sportklocka.

Optimisten skrev:
Hur hett är det med en 90-tals mountainbike idag? Ungefär lika hett som en sportklocka?

Du tycker 'sportklockor' är en fluga men t.ex Rolex Submariner har funnits sedan 1953 så i 60år och den känns väl som en typiskt sportklocka och jag tror nog den kommer hänga med ett tag till....

Om du fick bestämma så skulle alla köra med fickur eller ;)

Du kanske borde byta nick till Pessimisten :lol:
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

masterkiller skrev:
Optimisten skrev:
Personligen hoppas jag att sportklockorna kommer följa samma stig som SUVar. SUVar kan köras av dem som verkligen behöver terrängegenskaper eller om man vill sticka ut ur mängden. Men som standard finns det många elegantare, snyggare och lämpligare val än en SUV / sportklocka.

Optimisten skrev:
Hur hett är det med en 90-tals mountainbike idag? Ungefär lika hett som en sportklocka?


Du kanske borde byta nick till Pessimisten :lol:

+1 :lol:
 

Optimisten

Cartier
Re: Rolex Datejust II 116334, vad säger ni..?

masterkiller skrev:
Optimisten skrev:
Personligen hoppas jag att sportklockorna kommer följa samma stig som SUVar. SUVar kan köras av dem som verkligen behöver terrängegenskaper eller om man vill sticka ut ur mängden. Men som standard finns det många elegantare, snyggare och lämpligare val än en SUV / sportklocka.

Optimisten skrev:
Hur hett är det med en 90-tals mountainbike idag? Ungefär lika hett som en sportklocka?

Du tycker 'sportklockor' är en fluga men t.ex Rolex Submariner har funnits sedan 1953 så i 60år och den känns väl som en typiskt sportklocka och jag tror nog den kommer hänga med ett tag till....

Om du fick bestämma så skulle alla köra med fickur eller ;)

Du kanske borde byta nick till Pessimisten :lol:

:D Folk får ha vilka klockor de vill, precis som jag får ha vilka åsikter jag vill! :geek:

Submarinern är en klassiker, som till en början hade en uppgift att fylla som dykarur. Att den däremot anses som passande till finare klädsel är ett relativt nytt fenomen - kanske påhejat av just Rolex som därmed fått sälja flera klockor. Detta innebär ju inte att det är snyggt eller elegant. Men jag erkänner att reklamen är bra, vilken WIS vill inte att vackra kvinnor kommer fram på fester och smeker ens klocka?
1965-Rolex-Submariner-Ad-759x1024.jpg
 
Topp